AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.142

Billig importerad 335i

Sida 2 av 2
Karl-Hilding, jag kan ej se att jag varken skrev "seriös" eller "oseriös" i mitt inlägg. Självklart räknar jag med att en "seriös" firma kollar bakgrund och historik, men i detta fallet har man säkert missat något, därav min kommentar.

/Anders
Karl-Hilding
Känsla:

Nej du skrev inte det. Helt rätt.
Jag bara läste mellan raderna "de vet säkert inget om detta".
Och det tror jag inte heller.
Men märkligt är om man inte har som regel att kontrollera...
men minns du inte M3 cabben som hamnade hos Bilia Uppsala i somras? Finns en tråd om den också. Lätt att missa lite i fotarbetet ibland, därför borde denna sida vara guld värd för den som söker en beg. BMW. Finns många proffs här som snabbt får fram historiken.

Bara så himla trist att dessa bilar förstår så mycket för ryktet om importbilar. De flesta importbilar är ändå scyssta, köpta av personer som söker en speciell bil som man inte hittade i Sverige och dessutom till ett hyggligt pris. Kör själv nu en importbil som jag importerat själv för eget bruk.

/Anders
Karl-Hilding
Jag hade ett par import för något år sedan. Bla en Z3 2.8 som kom från Stuttgart. Var i mint condition.
BMW-handlare vägrade att byta in dessa.
Vi tar inte i importbilar hette de.
Oftast har de oförtjänt dåligt rykte för i alla fall tyskarna vårdar sina bilar och kör i ett bättre klimat.
Plus att bilar som rullar i 120 - 150 km och över funkar bättre än våra gränser 70-80-90.
Sedan så får man ju inte hamna utanför Hamburg kl 4-5 en fredag eftermiddag och staka sig fram i 0-5 km. Tog 3 tim att förflytta sig 5 km.
Absolut inte bra för en bil.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Med Känsla: Den m3 e93 står fortfarande kvar hos Bilia, en kompis va nyligen intresserad av den och bad mig kolla upp den. Att den va krockad visste både Bilia och jag innan men jag vart lite lätt chockad när jag såg hur den såg ut när den lämnade USA ;) Bilderna har kanske varit upp förut men jag hade inte sett dom förut Länk Som sagt aldrig USA importerad BMW...

Den kan väl inte ha lagats...???
Dom har väl bara flyttat över det chassinummret till en stulen bil.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Ja herre gud!!
Har nog tagit en stund att snygga till den va??
Inte kul att hitta de bilderna , efter att precis ha köpt "drömbilen" i sverige..
Gäller att kolla noga innan man köper import..

-------
Min bil suger inte...
Andreas; Det är samma bagagelucka på E90 i alla länder, det är bara att det sitter en us-skylthållare. Så den behöver inte vara lagad bak.

M3 E93 i Uppsala har svart tak och en stulen svart som har lackats vit förutom taket. Märkligt den inte är beslagtagen (TBE 520 står fortfarande på Bilia 9/3-2012) kan inte vara speciellt svårt att ta reda på vilket exemplar det handlar om.

Mvh Stephan
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Nej det är skrämmande att inte en bilaffär har bättre koll på bilarna dom byter in när hela hela deras rykte kan hänga på en simpelt carfax för 30spänn...

Varför inte sponsra den lokala folkraceklubben med ngt nytt!

Bilen är skrot = CD Titel NON-REPAIRABLE VEHICLE CERT

Ja stackarn som tog denna i inbyte....jobbigt vid nästa lönesamtal :(

De kan INTE sälja denna vidare har ngn tipsat Larmtjänst/Polisen?

Desso dyrare bilar så ökar såklart risken att fusket blir mer!
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Herregud... Jag förstår verkligen inte att folk fortfarande ödslar sin tid på dessa KalleAnka-bilar som dyker upp överallt.

Jag antar att vi kan tacka alla dessa stackars godtrogna människor för att denna buffel- och båg-marknad fortsätter leva vidare...

Blä.

jag tycker att det är väldigt bra att det finns vissa som vill lägga tid att forska historiken på dessa krockebilar och gör att det kan undvika att dessa kan säljas vidare.

/Anders
DK
118
DK83
335i - 08
Bianca: Jag har kollat lite på mobile.de men har inte tagit det på allvar än. Jag ska kolla upp bmw.de också. Jag ska börja på ett nytt jobb snart och jag vill veta först om jag kommer att behöva min bil för det eller inte. Om inte så tänker jag sälja min och kanske satsa på 335 som jag kan köra typ på sommarn eller nåt sånt :)
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Ja milde himmel, det står att den kostar 55000$ att laga och 75k ny men hur sjutton kan det finnas något kvar av värde i en bil som brunnit och är i kvaddad bak.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Micleg:

Värdet av M3'an som brunnit är bilens chassinummer, inget annat. Det numret kan då sättas in på en stulen bil från EU...
jävligt läskigt med M3-an verkligen :(

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.