|
|
|
|---|---|
| Hej jag har hifi system på min bil med basar under stolarna, men inte den som e central bas ovanför navin. Har hittat en sån högtalare på ebay rätt billigt och undrar om det är svårt att installera den?? Någon som gjort det på sin bmw?? | |
|
det är ingen bas som sitter ovanför navin, det är en centerhögtalare som inte återger några basfrekvenser. rent fysiskt är det inga problem att klämma in centerhögtalaren du talar om, men du kommer inte per automatik ha något att driva den med, så jag ser inte alls meningen med det. |
|
| Jaha för när jag läste det på vissa ställen så sa dom att det var en bas. Men vad är det för skillnad på logic 7 och vanlig hifi ?? Kan man ha en bas där då??? | |
|
Hej! "vad är det för skillnad på logic 7 och vanlig hifi ??" Länk "Kan man ha en bas där då???" Ja det kan man, men som redan sagt så ser jag ingen som helst anledning till varför man vill montera en 4" lågbashögtalare (ovanliga) i en akustisk miljö som är ren katastrof (open-air i odämpad instrumentbräda). |
|
|
Ett tips i all välmening; låter som att de du talat med inte vet alls vad de snackar om. om du känner att du behöver hjälp med systemet, åk och prata med Tony på ljudbyggaren.se i Helsingborg, han har uppgraderat några nyare BMW vad jag vet, och har några olika lösningar till E60. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.