|
|
|
|---|---|
|
Hej, som rubriken lyder är jag sugen på att byta snik ljudet i min 540Iat-m e39 mot DSP, vilket sitter i min andra 540iat e39. Dvs har tänkt att skifta alla högtalare och det som behövs mellan bilarna. Någon som har koll på exakt vad man måste flytta över? Passar original kabeldragning, eller måste den också skiftas mellan bilarna? Tack på förhand | |
| Har bussnies stereon i bilen med DSP och 16:9 navin i den andra 540in | |
| Varför byta från ett dåligt ljudsystem till ett annat dåligt? Är det inte bättre att byta högtalarna och sätta i ett externt slutsteg att driva med? | |
| Du får mer för pengarna genom att uppgradera: behåll orginalenheten - med egna högtalare och slutsteg (givetvis monterat på orignalplats) | |
|
Jonaz_6: Ljudet är verkligen kasst i 540 M-sporten, och visst så är inte dsp ljudet i den andra 540 heller något att hurra över, men hade tänkt att sälja 540in med dsp, eller möjligtvis exportera bilen till sommarstället, och tänkte då byta ut ljudet mellan bilarna. För dsp ljudet är faktiskt mycket bättre än det andra i m-sporten. Men skulle gärna bygga eget med steg osv, hur gör man det? Någon som har gjort något liknande med en guide eller nått? För vill behålla 16:9 navin och mitt Ipod/AUX interface. Vill inte heller att det ska vara överdrivet dyrt då jag fortfarande går i gymnasium. |
|
|
Vi börjar med pinouts: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.