AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
544

Är det ingen som har någon aning om vart man får tag på trim till e46?

Hi
141
Hinkas
318I -00
Jag skrev ett inlägg förut, men inget svar.
Min fråga var: Vart kan jag få tag i trim till min 318i-00'a (e46). Jag har hört om något företag som hette g-force eller nått. Men jag kommer inte ihåg vad hemside adressen var.
Hoppas på hjälp.
Hi
141
Hinkas
318I -00
Skulle även villja veta vart jag kan få tag i turbo konvertering och om bilen isådanafall går igenom besiktningen?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Motornord kanske?
Du bor ju norrut också...

Missförstå mig inte nu, menar absolut inget illa! Men är det värt att ge sig på projekt som turbo och grejer till din. Förmodligen lär du som sagt få handskas med en hel del problem när det gäller just sbp osv.
Jag gissar på att ett byte till en 325:a är en klokare investering, du ska ju sälja bilen en dag också. Och en turbomatad Bmw är ju inte sådär himla attraktiv som begagnad på marknaden.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Ja
14
Jannek
BMW 325Ci E46 -04
Hej! Vet inte om nåt trim företag som heter g-force, men du kanske menar Länk ?

Här kommer några andra länkar till övriga bra sidor med tillbehör och tuning:

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Mitt första råd är detsamma som Anders S´s, dvs fundera på ett bilbyte om du börjat fundera på större effektökningar. Det andra rådet skulle väl vara att ta sig rejäl tid att söka på forumet, du lär hitta det mesta om både turbokonverteringar och besiktningsproblem.
Du har naturligtvis redan kollat runt på nätet:
www.esstuning.com
www.enem.se
www.gikturbo.se
www.magnusonproducts.com

och så vidare.

Lycka till.

Hi
141
Hinkas
318I -00
Tack för svaren. Jag tror jag lyder era råd och låter bli turbon. Men lite trim ska det ändå bli. Får väl köra mekanisk trim då bara :).
Vore ju kul om man kunde köra ifrån en 325'a eller nått sådant med lilla 318'en :).

Ja, det var g-power som jag letade efter. Hade tänkt som så, G-kraft lätt att komma ihåg. Sedan när man översatte det igen blev det förståss G-Force :).

Tack igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.