|
|
|
|---|---|
|
Snart dags för nya sommardäck och efter 3 år med RFT däck har ljudnivån blivit prio 1. Är det någon som hittat ett tyst RFT däck? Annars är jag inne på att lägga på vanliga däck. Har blivit tipsad om Michelin Primacy HP (ej RFT) är det någon som testat dessa på E90? Eller har ni andra förslag på riktigt tysta däck? | |
| Kanske ska tillägga att jag kör på 225/45 17". | |
| På 3 år har det hänt en del med utvecklingen även på RFT. Bytte för 2 år sedan från 17´ till 18´ och lägre profil, helnöjd. Har man haft punka med RFT lär man sig att uppskatta dem än mer. Skulle jag byta i dag skulle jag ha RFT igen, kör med Bridgestone. Mvh | |
|
Sålde RFT-däcken direkt när jag köpte bilen och satte på Primacy HP 16 tum. Tillhör nog inte de allra tystaste men Michelin brukar vara välbalanserade och slitstarka. Tror att det kommit ny version Primacy HP i år. Förvisso är RFT bättre nu men jag tycker det borde vara tillval istället. Vilka andra tillverkare tvångsutrustar sina bilar med RFT? |
|
|
Den i särklass bästa uppgraderingen man kan gör med sin BMW är att kasta sina RFT-däck! När jag hade min E91 så satt det RFT 16" på originalfälg. Sålde dom och köpte 19" BMW performance 269 med Continental sport contact däck. Sjukt mycket bättre komfort, väghållning, stabiltet, ljudnivå och grepp! Bästa uppgraderingen jag gjort! |
|
|
I Auto Express tester ingår test av buller i kupén och 2011 vann Continental SportContact 3. Länk |
|
|
jag har tidigare kört på Kumho i flera olika däckstorlekar och tycker att däcket är både tyst och väldigt prisvärt, har haft ända upp till 20" och aldrig känt högt däckljud ex. vis mot Dunlop Sport Maxx m.fl /Anders |
|
| Jag bytte från original RFT Continental premium contact RCE till Kumho Sommardäck. Resultatet blev att spårigheten försvann i stort sett. Betydligt tystare och bekvämare, mindre stötig gång. Inte samma nervösa ryck i bilen när man svänger utan mer jämnt grepp. Tyckte även förbrukningen verkar ha gått ner ett par dl/100km. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.