|
|
|
|---|---|
|
Läser här om killen som blev lurad av en svensk vimpelhandlare som skruvat mätarställningen på en E61. Han hade varit på en rekondfirma som sa att blästrad front är lika med många och snabba mil på Autobahn. Att tyska bilar ofta är blästrade i fronten kan nog kanske stämma...frågan hur mycket är normalt efter t.ex. 6000mil ? Bilen börjar ju bli blästrad från dag 1 och körstil och hastighet påverkar säker hur mycket det blir. Blir inte svenska bilar också blästrade ? Så ni som importerat en bil från Tyskland, hur blästrad var den och efter hur många mil ? | |
|
Det beror på hur dem är körda en av mina hade rullat 15300mil är var blästrad (är extremt fin idag med ny lack och nya strålkastare) medan en annan hade rullat strax under 20000mil och var superfin, det är klart att bilar som rullar här också blir blästrade det sandas med rätt rejäla stenar på sina håll. Jag har inte upplevt att just bilar som rullat i Tyskland skulle vara mer blästrade en de som rullat här, snarare tvärtom vi har hårdare klimat än Tyskland ju så det är inget konstigt. Det som påverkar mest är hur bilen är använd så några generella regler för miltal finns inte, håll avstånd och kör inte på vintern så klarar många gånger som många mil som en som körs nära andra och är ute året om. Mvh Stephan |
|
|
Vill påstå att det beror på vart i Tyskland bilen rullat. Vissa delar har kvar stora delar av betongelementen på Autobahn. Har bilen rullat i södra Tyskland vill jag nog påstå att klimatet är snarlikt med Sverige. Alper med snö o kalla vintrar. Varmare på sommaren med sämre ozonlager. Ring Transportstyrelsen o be om en kopia på Fahrzeugbreif. Ring gammla ägaren. De flesta pratar ju Eng. Åk till en aukt verkstad med vin nummret o kolla servic/garanti jobb. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.