|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag skulle leka lite med bilen förra veckan. Skulle bromsa upp den för att göra av med ett par lager gummi... Men när jag försöker så varvar bara bilen och ingen kraft kommer till bakdäcken. En kompis sa att jag skulle prova att lägga mig i 60-70km/h, lägga i 5:an och sedan varva till, släppa kopplingen och gasa. Då fortsätter bilen varva istället för att gå ner i varv. Är kopplingen slut? Vad kan behövas bytas? Och vad brukar det gå på? :$ MVH Sooey | |
| Ja det är ett tydligt tecken på att kopplingen är slut. Du måste byta lamell och tryckplatta, vet ej vad det kostar. | |
| Tipset ftån din kompis är klockrent för att testa kopplingen. Kolla på schmiedmann.se. hyfsade priser. | |
| Tack så mycket! Det blir en dyr månad. Stötdämparna i fram är kass också. Blir nog coilovers runt om :D | |
|
Vet inte vilken typ av coilovers du tänkt dig, men själv är jag väldigt nöjd med JOM som de säljer på tillbilen.se i Göteborg. Trevliga också och bra service. Kan även köpa dem direkt från Jom.de i Tyskland och kan spara c:a 1000:-. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Clintan66; Det lät ju inte så dumt. Ska kika närmare på det. Får nog vänta någon månad dock. :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.