|
|
|
|---|---|
| Länk vad ska detta leda till?? skulle vara underbart om bmw började bygga lätta roadsters :D | |
| Hur är det med Triumph-motorcyklarna idag då - är de ett separat företag, som inte är anknutet till BMW..? | |
| ingen aning faktist.. men jag är en roadsterälskare så det var darför jag reagerade:) | |
|
Då kanske jag kan gå och köpa en ny Triumph också:) Vi har sedan 1988 en identisk bil som den på bilden i artikeln. Triumph motorcyklar och Triumph bilar har varit skilda företag ända sedan 1944. Då köptes den bildelen av Standard, som i sin tur köptes av British Leyland 1960. Varumärket följde med när BMW köpte Rover 1994 och vid försäljningen av Rover så behöll BMW varumärket Triumph. Ryktet om återuppståndelse har funnits några gånger men förmodligen har de behållit märket för att ingen annan ska kunna återuppta det och konkurrera med BMW. Just Spitfire på bilden var billig men både TR-serien och Stag var påkostade och relativt dyra bilar under 60-70 talet. **BMW-ägare i 32 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Det finns triumph i textil också, Länk mest för kvinnor dock Internationella kvinnodagen igår, 8/3! /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.