|
|
|
|---|---|
Leachim |
Precis vid insuget sitter det en relativt stor 'klump' som har ett spjäll och enliten motor vid sidan. Som jag förstår det är detta en enhet istf vajjergas. Har jämfört med kompisens och hans 'klump' är inte riktigt likadan, bl.a har han en vajjer, hans är en 535:a 88:a min en 90:a. Är det typ elektroniskt styrd gas...? Vet någon isåfall vad delen heter och om man kan få tag på den på skroten. Felet sitter inuti en kåpa, där finns en elmotor som löper med typ 'små borst' mot ett kretskort som reglerar gasspjället, tror jag.... ÄR det någon som vet...???? Snälla!!!! Mvh Michael |
|
Det du sett är med all sannolikhet gaspådraget till farthållaren! Det finns ingen "drive by wire" på nuvarande, möjligen E-65. Mvh, Steaman |
|
Leachim |
Okej, vet du var man kan söka på artikelnr/ordernr på nätet, har nämligen ett sådant på den motor som sitter på den här klumpen.....? Tackar.....! Michael |
|
Skulle gissa att det kan vara tomgångsmotorn. Den är stor som en vanlig tändspole samt har en 3-polig kontaktanslutning. Spjället är en cylinder som vrider sig mha motorn, slanganslutningen är ca 1 tum grov. MVH Stefan |
|
Leachim |
Det låter som om du har rätt, tomgångsmotorn kan det vara..... Men spjället måste väl vara öppet även under körning så spjällmotorn måste väl jobba även utanför tomgångs området....? MHV Michael |
| På bilar med ASC så är det ett helt elektroniskt styrt gasspjäll, alltså ingen vajer alls. | |
|
Jag har vajer och ASC! Mvh, Steaman |
|
| På E34 535:or är det så, trodde det var dom det handlade om... | |
Leachim |
Tackar för infon, så det är ett elektroniskt styrt gasspjäll som fungerar ihop med ASC:n...... Då vet man det! Är det någon som öppnat denna enhet och sett det lilla typ kretskort där 4st små borst sitter på? Undrar om man kan köpa denna löst....? Michael |
| Det går inte att köpa delar till den löst, endast hela klumpen. Kostade ca: 8000-9000 kr, om jag inte minns fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.