|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
BMWernie: Jag kan faktiskt inte se så många rätt i ditt inlägg, haverierna på BMW´s diesel beror på spjäll i insuget och dessa finns även på en fyrcylindrig motor inklusive 520d. Den enda motorn som _inte_ har dessa spjäll, är 525d LCI med 197hk. Skall man vara petig är alltså den minimala risken att en BMW-diesel rasar som absolut minst på sexan. Och angående en förbrukning, skall jag ha upp min 535d med automatlåda till en liter per mil i verkligheten får jag köra hårt i stadstrafik. Att en 525d skulle dricka 1L/mil är inte realistiskt, enligt min erfarenhet dricker den lika mycket som en 520d i praktiken med min körstil åtminstone. //Bjersér |
|
Verdi |
Nej, BMWernie har inte ett rätt. Finns inte en chans att en frisk 525d drar en liter milen. Vilket även siffrorna från spritmonitor.de visar. Eller de kanske ljuger allihopa? :=) |
| Wernie, ditt inlägg är inte seriöst va? | |
|
Wernie har fel, ja ligger på 0.84/L milen med tung högerfoT och mycket tryckande för att sätta volvos V8or på plats :D bilen är en 525DAT LCI jag jublar över förbrukningen E61 LCI dieselPower 300hk+ |
|
|
Jag har en 520D 07 med 163Hk motorn och 9800mil på mätaren. Som lägst har jag kommit ner i 4,4L (bild bevis finns då jag inte trodde mina ögon). Jag körde från Gbg till Marstrand, däcken var Michelin energy saver 16" 205 breda. Jag körde INTE som Berit 75 utan helt normalt och lite över hastighetsbegränsningar. :o Förra sommaren åkte vi till Kroatien och Bosnien med bilen och hör och häpna, bilen full lastad med tre vuxna och ett barn i autoban hastigheter :), 5,7L snitt. Sammanlagt körda 4767km (bild finns) Samma däck. Vill bara säga att min 520D är en otroligt snål och trevlig bil. Det finns även bra med kraft, fast det tar något ögonblick tills turbon kickar in... Men jag har lärt mig att hantera det så det stör mig inte. Har ägt ett antal olika BMW med både sexor och fyror och gillade alla. Jag har absolut inget negativt att säga om denna bilen. Men nu har jag ägt den i två år och det är dags att gå vidare. Det ser ut att bli en E61 2009 525D med ca 4000 på mätaren med M paket och allt... Även jag jublar över förbrukningen :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.