|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Länk skulle kunna va något så slipper du åka till tyskland :-) | |
|
Den skulle jag inte köpa. Importerad enbart för att säljas direkt efter den reggats i Sverige. Brukar inte vara de ärligaste exemplaren direkt. Fordonsstatus: Avställd (2012-02-24) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja Antal ägare: 0 ------- //Lövet |
|
| Kan försöka kolla historiken, men är kanske lite för billig för att vara riktigt ok. | |
|
ja kollade den också. itne att rekommendera. VART i tyskland hittar du en 525d LCI för 16000 EURO med under 10000mil på mätaren? if its too good to be true.. ..jaja ni fattar. |
|
|
Det finns många såna annonser där bilarna är ny imp med låga mil. Jag tror att det är lättare att sälja en korrekt bil där imp har ägt bilen något år eller mer. När man kollar bilar i tyskland. Hur säkert är det när man kryssar i "Full Service History" där antalet bilar halveras i sökningen? Behöver man kolla upp dom via BMW? JAg utgår ifrån att alla servicepapper ingår. Blir det imp köp blir det en tur själv till tyskland och med all säkerhet en 525D med lucka och navi. //Jimjam |
|
|
Har precis skaffat en E61 525d manuell M-Sport -09 och är helt förälskad. Går som en "raket" när man vill och är snål när man vill. Kan rekommenderas! |
|
|
525d lci har 6hp26 växellådan på min my08 Länk Däremot har man på my09 525d Eventuellt 6hp19 Kan det bara d vara så att när man tillverkade my09an så valde man billigare låda? |
|
|
Min 525dA -08 LCI har enligt Realoem 6hp19 lådan. Länk ------- //Lövet |
|
|
Verkar vara 6hp21 på alla 525d lci Och 6hp19 på 520d lci 6hp26 på 530d lci och 535d lci Kuriosa: 6hp26 sitter även i Audi a8 4,2v8 samt bentleys flying spur All info finns här Länk |
|
Verdi |
Kollade på realoem och även jag har 6HP26 på min. Från och med 09/2007 används den på 330xd. Riktigt coolt att man har samma låda som i en Bentley. :=) |
| Kollat runt på realoem. Vad jag kan se här alla 525d lci samma låda. 6hp19. | |
| Realoem är avsett för amerikanska marknaden medan bmwfans.info är till för europeiska marknaden . (har läst det på ngn sida, dock har jag inga belägg för mitt påstående) | |
|
Fast man kan ju välja på EU och US-spec. Sen så säljs väl inte 525d alls i USA? ------- //Lövet |
|
|
På Realoem alltså ------- //Lövet |
|
|
Som info blir det en 525D -07 från tyskland med en hel den godis. //Jimjam |
|
| Grattis till den snart nya bilen, du kommer inte bli besviken. Fick du all utrustning du ville ha? | |
|
Härligt! Glöm nu inte uppdatera med bilder och info samt gärna slutpris (om du vill) ___________ Mvh Chrille |
|
|
Den saknar M-paket och sportstolar. Annars har den det mesta inkl DVD media spelare med stora Navi och lucka. Listan kan göras riktigt lång. //Jimjam |
|
|
Rasar den så kostar det mer...Sexorna är kända för att ha mer problem än fyran.Därför köpte jag en 520 .Speciellt 530d har många haverier. 525:an drar nog närmare 1.0l /milen i verkligheten.Angivna glädjesiffror i forumet för förbrukning verkar vara ett vanligt fenomen. Prova en bil och kolla förbrukningen så får du se vad jag menar... |
|
|
Gamla 525d med 2.5liters vet jag var lite törstig men lci 525d har iallafall jag aldrig lyckats få upp i en liter milen. Haverier jag hört om på dessa motorer verkar vara mest swirlflaps som var dåliga på tidigare modeller och som är en finns i en del 520d. Lci 525d saknar dessa helt. Självklart är 520d en kanonbil, riktigt snål på soppan med hyggliga prestanda. Ren smaksak, jag valde någon deciliter mer per mil för att få den goa motorgången. Har alltid varit anti-diesel i personbilar innan då jag sitter och lyssnar på dieselknatter hela dagarna i lite större fordon. Men efter några mil i en 330d och en 530d kunde jag inte låta bli. De fyrcylindriga lämnar jag till andra. ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.