AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.949

Uppgradera Xenon-ljusen med 55w ballast.

Do
181
Dofus
E39 528i -00
Har en punkt jag måste åtgärda innan säsongen drar igång, Det URUSLA xenonljusen på Z4:an.

Har funderar på om det går att uppgradera till en 55w ballast , någon som vet ? Har googlat endel men lyckas endast hitta H7 uppgraderingskit, men det är ju inte riktigt det jag vill ha.

bo
171
bosson
730d -06
Är det original xenon på din bil? isåfall borde ju den ballasten vara på 35w, jag tycker originalxenonet på min 525a lyser riktigt bra.

Är det inte så att dina reflektorer blivit matta då? eller lyktglaset som är blästrat?
Känns ju lite dumt om du köper ett nytt xenonkit som håller sämre kvallite än dina originalbalaster.
Do
181
Dofus
E39 528i -00
Nope, inget är matt, bilen har alltid parkerats i garage och reflektorerna ser som nya ut. Och japp, det är 35w ballast i dagsläget.

Har bytt lampor och det är fortfarande uselt ljus, speciellt helljuset, Så illa att jag funderar att kapa ut hål för fjärrljus i i de "inre" insatserna som inte används alls med xenon, men känner det vore bättre med en 55w ballast först.

Do
181
Dofus
E39 528i -00
Kan nog besvara min egen fråga här tror jag.

"nej", verkar inte finnas någon "plug-in" variant på detta, Man får isf slakta en annan Ballast och montera den, och sen lösa problemet med hel/halvljus switchningen på nått sätt.

bo
171
bosson
730d -06
Om du vill ha xenon i helljuset är det ju bara att köpa ett xenonkit som passar där, om det är tex h7. Sen är det 50w ballaster du menar, 55w är inte riktigt 55w utan det bara heter så
Do
181
Dofus
E39 528i -00
Det finns ingenting i "helljuset" på Z4 med xenon tyvärr, det är bara fake allthopa :(

Så borde ej vara omöjligt eftermontera en hel "projektorlins" med tillhörande xenon-lampa även på helljuset.

bo
171
bosson
730d -06
Joo det måste det göra. Vilken sockel har du på helljuset?
Do
181
Dofus
E39 528i -00
Nej...

Det sitter inget i inner "lyktorna" på Z4 med xenon. Enda som sitter där är lampan som tänder angel-eyen.

Nu visar denna bild Halogen-versionen och vad jag kan se så har den inte heller något i inre angeleygen. Vore fint att få in en vettig helljuslampa där.

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.