AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.853

Svårsåld 330 coupé

Sida 2 av 2
Jag förstår att ni båda talar för 330 E46 eftersom ni båda äger en :-) Inget fel i det utan ganska naturligt. Så ni anser allvarligt att en 330 E46 med 231hk motsvarar 335 eller 330 E90 med 306hk dubbelturbo eller 272hk vanlig sugsexa? Kom igen nu!

Se utifrån en köpares perspektiv. Varför betala ett vansinnigt överpris för en E46 om man för i stort sett samma pengar får en 325 E90 med M-sport som dessutom är ett par årsmodeller nyare?
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Kanske men anledningen som jag hoppade av allt vad E90 hette p.g.a .
att jag tycker den är skitful. Man brukar tala om att en bil har själ men E90 blev utan.
endast personlig åsikt. du undrade ju ....
En e9X är ju en naturligtvis en bättre bil i alla avseenden, så ligger man prismässigt i närheten så får man nog svårt att sälja. Vilket ju också är fallet här. Sen finns det säkert de som till varje pris hellre väljer en (äldre) coupe men då har de o andra sidan flera betydligt billigare alternativ att lägga pengarna på.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Tidiga 335 e92 är i samma prisklass som många M3 e46, men ändå finns det folk som köper M3. Kan nån förklara det?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Marin: Det är ju ganska stor skillnad att jämföra en M-bil med en icke M-bil. Det finns fortfarande folk som köper E30 M3, trots att fina exemplar är dyrare än både E46 M3 och E90 335...

Har själv haft en 330 Ci M-sport. Fantastisk bil på alla sätt. Men en två generationer gammal 3-serie av icke M-modell till det priset attraherar nog inte jättemånga köpare.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Kristoffer_L: Ja, hur tänkte jag? Det är ju som att jämföra en E46 M3 med 343 hk mot E9X M3 med 420 hk!! Skitdumt!!
Sett till prestanda och effekt ligger ju en 325 e90 närmare en 330 E46. Men det spelar ingen roll för utvecklingen går snabbt framåt, en nyare och modernare bil är oftast mer intressant för de flesta kunde. Sen finns det alltid undantag som bekräftar regeln - särskilt när modeller blir klassiker som tex 993.

Förstår inte varför M3 plötsligt kom in i bilden. En M-bil är något helt annat och har en helt annan kategori köpare vilket de allra flesta på forumet säkert inser.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Kristoffer_L: Om du inte förstod hur en M-bil kom på tal här så har iaf jag fått svar på min fråga - som var "Vad är det han inte vill förstå?".

Lämnar denna onödiga, envisa tråd nu.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Vi alla värderar saker olika och tur är väl det..
Jag valde en e46 framför en e9x då jag bara har min som en extra/projekt bil som över ett antal år är tänkt att spåra ut totalt med :)
Gee
Jag orkar inte gå in på alla argument och liknande men vill nog påstå att skicket väger in väldigt väldigt mycket, jag fick t.ex sålt min 330Ci -03 på två veckor och priset låg en bit över 100 000 :- om vi ser till ts.

Offtopic
Känns dock sjukt tråkigt att ha sålt pärlan :( att sälja sin första raka sexa var inte lätt, men pengarna behövde investeras i annat.
Att jämföra med en M-bil haltar ju ganska väsentligt, inser man inte det har man nog inte åkt någon och än mindre ägt en.

Har man en bil som utmärker sig (låga mil, extremt skick etc) så gäller det att hitta rätt köpare. Och de är betydligt färre... Naturligtvis riskerar man, så som exemplet i tråden, att sitta kvar med den en längre tid vilket gör den (än) mer svårsåld då den blivit äldre. Det fina är dock att det är upp till var och en var man vill lägga sig.

Gee: berätta gärna mer, skick och mil? Slutpris?
Gee
Jag har då inte pratat om någon M-bil så där har jag inget att tillägga.

Bilen i fråga är i mycket fint skick gått en bit över 12 000 mil det mesta i utrustning och slutade på ca 120 000:-
Gee: Låter som ganska bra betalt, grattis! M-paketet värderas högt på e46 (med rätta) men även med hänsyn till det så bör man kunna få en 330ci för runt 100' utan allt för stor ansträngning.
Gee
Det är klart du kan få bilar billigare, jag kan dock säga att min bil var fläckfri är oerhört pedant av mig vilket även köparen var så det handlar väl mycket om rätt person också.

Absolut, det är vi överens om!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Äldre bilar i extremt bra skick värderas ju såklart högre än snittet.
Oavsett så ska du vara väldigt nöjd med det priset. För det priset skall det vara något utöver det vanliga.
Men som du även nämner så handlar mycket om rätt köpare.

Tycker min egen är rätt så fin, men skulle inte lägga mig över 100" om jag la ut den idag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.