AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.852

Svårsåld 330 coupé

Sida 1 av 2
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Den här bilen fanns redan ute när jag letade bil, och de va ca 1,5 år sedan nu.
Helt otroligt att den fortfarande inte sålts.
Kom ihåg att priset då va helt klart överprissatt, så inte för än nu börjar den komma ner på ett drägligt pris.
Visst är inte automat lika eftertraktat i denna modell, men en liten skala finns det ju som söker det också. Vet ett antal automater som blivit sålda relativt snabbt.

Någon som vart och kolla på denna? Måste ju vara någonting som är galet med denna..?
Länk
Priset är väl fortfarande helt uppåt väggarna trots milen, jag menar för samma pris får man en E90.

Den väntar på en E46 entusiast som vill ha en lågmilad E46 framför en E90 325, och som inte gillar skinn och manuell växellåda.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Över 100' för en E46 börjar kännas väldigt dyrt nu oavsett modell.

-------
//Lövet
Karl-Hilding
Nu är han i klass med Hörby...
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Kanske 100' beroende på skick samt hur bra däcken är.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Visst är priset fortfarande högt.
Men kan inte förstå hur man orkar dras med en bil så pass länge som man vill få såld?
Jag såg annonsen första gången i slutet av 2010 om jag inte minns fel.
För mig är det iaf helt ofattbart. Är nästan sugen på att ringa och fråga :-)

Det finns bilfirmor som haft bilar i över 5år i vissa fall årtionden (nedlagda Lidingö Bilcentrum hade kvar bilar inbytta på åttiotalet för 2-3år sedan) så att man lägger ut sin bil och ser om den blir såld tycker jag inte är så speciellt. Ägaren kan väl tänka sig bli av med den men det gör inget om den blir kvar. Minns en artikel i en gammal Teknikens Värld där det var auktion på 100? bilar där ägaren bara köpte en ny när han tröttnat eller bilen gått sönder. Alla var cabbar!

Mvh Stephan
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Två sker slår mig direkt : sätena ser smutiga/slitna ut i kanterna och säljs för kunds räkning - det är ju bilförsäljanren sätt att slippa lämna garanti. Det är alltså att betrakta som ett privatköp i befintligt skick även om det är en firma som annonserar. Det ska man vara medveten om.

/Patrik, som föredrar manuella växellådor

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Återigen jämför folk fräscha E46 modellers priser med sunkiga E9X modellers priser....

Oftast får man vad man betalar för! Även om det finns undantag (som i detta fall verkar det vara)
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Första som slog mig var att ratten ser mer sliten ut än min som har rullat snart 20k mil! Behöver inte betyda nåt, vara bara vad jag märkte omg jag såg bilden! Kan vara kameran som gör att ratten ser mer sliten ut än vad den igentligen är pga blixt!
Mackan; Hur kan du bedöma rattens slitage av dessa två dåliga bilder?

Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Ännu en firma som tror de kan komma undan garantiansvar med att skriva "säljes för kunds räkning". Finns hur många domar som helst som säger att förmedling av affär=ansvar!
/J

Surf Or Die!!!
Vad är det som säger att en E90 för 140kkr per automatik är "sunkig"? Det gäller väl att granska varje bil individuellt men 140kkr för en E46 känns sådär...
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Någon här inne borde väl ha varit och kollat på den med tanke på hur länge sen den kom ut?
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Kristoffer_L: Ingenting säger att en E9X för ca 140' är sunkig enbart pga priset. Men oftast får man vad man betalar för! Och som jag skrev tidigare så, ja, 140' för en icke-M3 E46 är mycket begärt.

Inredning/ratt/pedaler etc kan ju vara indikationer på verkligt miltal - MEN - oftast enbart på att alla människor är olika och därmed blir slitaget därefter (tänker på användningssätt, vård etc).
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Stephan, sa att jag tycker ratten ser mer sliten ut än min som har gått över de dubbla jämnfört med annonsen! Har fotat min inredning,ratt m.m 100tals gånger och aldrig sett ut som bilden i annonsen! Däremot skrev jag oxå att de kan vara kameran som gjort "slitaget" på ratten eftersom en kamera som fotats med blixt kan ta fram skiten eller vad man nu ska säga
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

För det aktuella objektet anger bilpriser.se 146 000kr vid köp hos handlare och 120-131 000kr hos privatperson... Länk

En snabb titt på blocket.se ger oss endast 3 st. faceliftade 330Ci E46 03-06, <15000mil till salu!
Populär bil och det höjer ju naturligtvis oxå priset. Efterfrågan styr som vanligt.

Ägde själv en 330Ci (Länk för några år sedan och det är en helt underbar maskin, motorn är fantastisk tycker jag.

Mvh Jimmy

A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Populär verkar vara ett relativt begrepp om det är som trådskaparen skriver att den varit till salu i 1½ år, uppenbarligen är 140.000 kr inte rätt pris för det objektet.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

A-Persson : Tycker inte man kan grunda det på ett isolerat fall, eller hur? Jag ser till hur många bilar det finns i Sverige som sagt.
Objektet i tråden har kanske för mycket kosmetiska skavanker eller skador som gör att den totalt mist sin körglädje som då naturligt får spekulant efter spekulant att avstå och titta vidare. Det räcker med ett par kassa lågprisdäck för att sänka körglädjen på en 330 rejält när man vill gasa på lite.

Mvh Jimmy
Gee
Kristoffer_L det känns ju aningen fel att jämföra en E46 330 Coupe med annat än 330 E9x Coupe också då kan du ju lika gärna jämföra bilen med en E46 318 sedan för 30 000 :-
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Egentligen ska en sådan jämförelse vara mot en E9X 335i då 330i E46 var den E46 med störst motor under M3an, precis som 335i är bland E9X...

Men det har varit en del konstiga jämförelser när det diskuteras 330i E46 priser..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.