AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.151

Täcklucka e36 325 cab

da
59
danced
m3 e90 -08
m3 e46 cab -01
När man cabbar ner taket så dyker det upp en liten rundad typ kvadratisk täcklucka ungefär vid sin axel om man sitter i baksätet, jag tror att luckan fälls framåt under själva panelen när man sedan fäller upp taket, frågan är; min sådan täcklucka saknas på vänster sida vilket ser lite tråkigt ut när man har cabbat ner :( går det att köpa själva luckan endast? enligt realoem så ser det ut så men jag fattar inte riktigt hur den sitter fast?

Hoppas jag lyckades göra mig förstådd :/
we
289
werpa
e30 325ic -87
e46 330iA -01
Ring bmw och fråga.
Dom kan säker svar på hur den monteras med.

Här i Gbg är dom hjälpsamma.
Pu
21
Pumme
BMW 325 Cab E93 -07
Volvo V70N 2,5T -05
Renault Traffic 1,9DCI 03
Renault kango 1,5dci -07
Går utmärkt att köpa men kolla ned i hålet! där låg en av mina! men köp fjädern och plåtclipset också det va inte dyrt alls typ en hundring.
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Det är täckluckan till infästningen för hardtop jag tror du menar. Den löper i ett spår och hålls på plats av en fjäder. Tror inte heller det är någon dyr pryl hos BMW och en duktig kundmottatgare ser till att du får grejor som passar.

OBS Alla e36 cab är inte hardtopsförbereda så du kanske bara har stort hål under luckan. Jag som har hardtop har runda hål hardstoppens piggar passar finfint.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
da
59
danced
m3 e90 -08
m3 e46 cab -01
okej tack jag ska ta en mer ordentlig titt under helgen, kanske ligger den där nere!
hm ska kanske ringa bmw göteborg istället, för i borås visste han inte alls hur det sitter ihop eller ser ut när jag försökte förklara vad jag vill ha.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.