|
|
|
|---|---|
|
Hej! det hela började med att laddningsregulatorn sa upp sig ca 3 mil från jobbet i torsdags morse, klarade dock hela vägen men de va precis. Fick bytt detta i dag samt lager då dom va lite trötta, nu till problemet är att nu funkar ju inte fart hållaren längre.... är detta nått som måste programeras om när bilen har varigt strömmlös?? går inte att aktivera den alls, har kollat säkringen. Mvh Patrik //Patrik | |
|
Det finns ingen separat farthållare, det är motorstyrdonet som utför farthållningen (du har facelift?), hastighetssignalen fås av ABS styrdonet som tar den från ena bakhjulet. Är osäker på genom vilken modul rattknapparna går, men de skickas iaf via databuss till motorstyrdonet. Allt detta måste vara ok för att farthållaren skall fungera. Det är inget som måste programmeras om, det ska bara fungera. Min farthållare slutade funka en gång helt oförklarligt, körde då in till vägkanten och slog av tändningen, väntade 15 sek så att motorstyrdonet somnade och startade om = funkade!! |
|
|
okok japp FL är det. så ingen vajer om de va de du tänkte på;) Prövade imorse när jag startade bilen att trycka på knappen och då tände sig symbolen för farthållaren men släcktes så fort jag la foten på bromsen.. prövade ett par ggr samma sak varje gång. skall läsa felkoder imorgn om jag hinner! tack för svar återkommer med resultaten! //Patrik |
|
|
Har nu läst av bilen hittare dock inga felkoder... Min nästa tanke va bromsljuskontakten? Nån som vet om de går att mäta upp den kanske!? Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.