|
|
|
|---|---|
|
När det står c:a 50 km kvar att köra, tar bensinen slut. Dessutom går inte mätaren hela vägen upp när man tankar fullt. När det är tomt, stannar nålen alldeles för långt till vänster. Har haft den inne på BMW i Solna, som inte kan åtgärda felet. Någon här som har en aning om hur man kommer tillrätta med problemet? | |
|
Vaddå inte kan åtgärda?? Det får de väl för bövelen fixa! Jag skulle bli vansinnig av ett sånt svar från en bmw-verkstad.. De säljer väl inte grönsaker? Stå på dig, eller gå till en annan bmw-firma. ------- Min bil suger inte... |
|
|
BMW kan inte åtgärda ?? Vafalls, det finns ju någonting som heter "reservdelar" typ ny nivågivare !?! Nee, låter ju inte seriöst att BMW inte kan fixa detta.. Har garantin gått ut nu? Mvh Janne. |
|
|
Ja, det var lite fånigt sagt av verkstaden. 1. Har nybilsgarantin gått ut? (två år) 2. Om nybilsgarantin har gått ut, kolla vad du har för villkor på maskinskadeförsäkringen och säg åt dem att fixa det bara. |
|
|
Det kan ju inte vara så fasligt mycket. Jag tippar på Tankamaratur, eller mätarhus. |
|
| Är det någon kalibrering på dessa? | |
| öppna upp tankarmaturen o kolla så inte flottören går emot någonstans, det gör den på min e36a iaf! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.