|
|
|
|---|---|
|
Jag har som sagt fått problem med växellådan på bmwn och skulle behöva lite hjälp med att lista ut vad det kan vara. På plan mark är det inga problem, men så fort det blir lite lutning så orkar inte bilen någonting. Mvh Tobias | |
|
Börja förslagsvis med att kontrollera oljenivån i lådan innan du börjar fundera på om t.ex lådans lameller är slitna i "forwardpaketet".. Mvh Janne. |
|
|
okej, har inte så bra koll på bilen då det är min fars men hur kollar man det enklast? Backen var tydligen lite svår att få i också om det har någon inverkan. Mvh Tobias. |
|
|
Nu vet jag inte hur det ser ut på en autlåda i en 745:a, men troligen(?) så sitter det bara en påfyllnadsplugg på sidan av lådan någonstans...men absolut inte säker :/ Kanske finns någon här som svarar bättre på din fråga, men annars så kan du väl prova i "sök inläggsfunktionen" här högst upp på sidan för att evtl få svar på det.. Mvh Janne. |
|
| aa okej tack för hjälpen! | |
|
Om jag har tolkat min meck rätt är det inte helt lätt att komma åt att kolla oljan på dessa. En massa skyddsplåtar och annat som sitter i vägen. Har du tillgång till en lyft kan du kanske komma åt att se men enklast är nog trots allt att lämna till nån som har kunskap. Lite olja och/eller dåligt batteri kan göra att en annars helt ok låda börjar bete sig illa. Det är det lilla jag vet om lådan på en e65. Niklas Fransosen |
|
|
Skyddsplåten är lika stor som lådan och sitter med 4st 8mm skruv. Påfyllningspluggen sitter på högersidan baktill, nivån mäts med motorn igång och rinner det inte ut när växellådan är 50°C är det för lite olja i. |
|
|
Troligen är det så att när bilen står plant så räcker oljan till precis, men när det börjar luta suger den i sig luft. Blir det bättre när motorn är varm? Om det nu är som jag skriver så är det väldigt lite olja i lådan, farligt lite. Kontrollera genast. |
|
|
Jag letar efter en hemsida på engelska där man plockat ner mechatronicen på en 6HP26 och rengör och mäter upp solenoiderna.. jag vet att den finns men har lyckats slarva bort den :) Någon som vet sidan? |
|
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Länk Antar det är denna du tänker på? "wilson009" har gjort en hel del, verkar det som! ;-) /Mattias |
| Yes, tack så mycket! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.