|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ALLA Tidigare skrev jag, att jag hade ett problem med spolvätskabehållaren. Den läkte. Genom eran tips jag köpte en ny gummitätning och det löste problemet. Problemet var i spolmotoren för strålkastarna. Igår när jag byte tätningen, märkte jag att spolvätskan kommer inte på strålkastarna. Det finns en liten öppning framför strålkastarna, som ska öppnas när jag tvättar vindrutan. JUST NU DEM ÖPPNAS INTE ALLS Jag undrar vad det kan bli för fel, eftersom det har fungerat tidigare. Kan det bli att vätskan i slangarna är frusen eller nåt liknade. mvh Njanja | |
| Mycket möjligt att spolarvätskan frusit nu om du har det lika kallt som här i Linköping. Förra vintern snålade jag vid ett tillfälle och vätskan frös, tog en evighet innan jag fick ordning på det eftersom man i princip måste hitta en plats att värma hela bilen. Man vet ju inte var i slangarna spolarvätskan frusit. | |
|
Om det är lika som på e9x vet jag inte men du kan ju testa: Mina stålkastar spolare aktiveras endast om lyset är på dvs ej i 0 (noll) läge för enbart corona varselljus. Skall antingen vara ställt på A (för auto) eller alltid På för att fungera och i A-läge endast då huvudstrålkastarna lyser. Mvh |
|
|
Hejsan OK, nu vet jag. Ska kolla efter jobbet. Igår var under noll i Norrköping, Idag är över noll, samt jag har inte testat med lyset på Tack så mycket killar för svaret. mvh Njanja |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.