|
|
|
|---|---|
|
Hejhej, Känns som jag vänt ut och in på internet snart. Begärt offert från BMW på Performance 313-fälgen, men vettetusan, blir nog både billigare och snyggare med BBS Ch (kanske Svarta?) 19x8,5"? Eller ska man spara pengar, vara klok och beställa AEZ Antigua? Vilka däck? En bekant tipsar mig om Marangoni M-Power XL som verkar ha rätt pris, men är det fel däck? Kör trots allt en hel del, vill inte ha dåliga däck. Tidigare kört det som hänger med på BMW:s orginalfälgar Dunlop/Bridgestone o.s.v. och varit bara nöjd. Om man väljer BBS Ch är det vad jag förstår 19x8,5" ET35 med 235/35 runtom som gäller? Så vad tycker ni? AEZ Antigua, BBS Ch eller BMW 313? PS. ja, räknar med att få sänka bilen en del och bilen är i övrigt spacegrå med ditectoning runtom .DS | |
| M225, helt klart snyggaste fälgen till E91. | |
|
Absolut, den är fin, men den verkar inte finnas varken på BMW.se eller på salesafter.eu, kanske har den utgått. I min drömvärld hade jag klart velat ha M135-fälgen som jag en gång hade på en E46, den verkar idag endast finnas till E6x. Nåväl. Begärt lite offerter från lokala handlare på både BMW, BBS och AEZ med lite olika däckval. Angenäma bekymmer såhär i väntan på våren. |
|
|
Här har du M225 till bra pris: Länk Länk Jag har köpt två uppsättningar hjul från ebay.de, inga problem alls. Jag kan själv inte tyska, men de flesta säljarna kan ju engelska - annars brukar google translate funka bra! :) |
|
|
Där ser man, fick man ännu mer huvudbry :) Undra om säljarna generellt kan dra undan VAT:en. |
|
|
Det är samma regler angående moms som i Sverige. Köper du från ett företag i Tyskland till ett företag i Sverige så bör det väl inte vara några problem att dra momsen. Som sagt, ingen skillnad mot hur det fungerar i Sverige. Det fina med att handla från EU är ju att man slipper allt tjafs med moms & tull, man betalar bara varan plus frakt. |
|
|
Ja, det är jag medveten om, men det lär ju ska vara en säljare i form av företag. Vidare så ska man väl mot uppvisande av momsregbevis inte betala den överhuvudtaget inom EU. Nåja, det där är ju en smal sak att maila och undersöka. Tack för tipsen! Kanske kan hitta rätt kurs på BBS Ch på e-viken också... |
|
|
Länk Svarta BBS Ch 19" kanske. |
|
| Ja domdär BBS fälgarna är ju snuskigt snygga. Funderar själv på om man har råd med dem. | |
|
Inväntar offert från min lokala däckhandlare som sagt, hamnar dom i storleksordningen på samma prislapp som BMW org. 19" med motsvarande däck så kommer det nog bli BBS Ch. Svart med rostfri kant eller "vanliga silver" är ju en annan fråga som ska besvaras. |
|
| Om du kan tänka dig begagnat så finns dessa 313 på blocket. Blev själv lite sugen men sitter redan på en uppsättning M225 så det får vara. | |
|
Tack för tipset, men är nog endast nytt som blir aktuellt. Däremot var det väldigt trevligt att annonsen hade hjulen på samma kaross och samma färg som min! Såg ju onekligen bra ut! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.