|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag testade ett Turtlekit på en bil för nåt år sedan. Tyckte inte det blev så bra, och absolut inte bättre än de flertal gånger jag använt Autosol för samma jobb, på både bakljusglas och strålkastarglas (dvs plast). Autosol kan rekommenderas, eller varför inte testa med vanlig tandkräm.. gammalt beprövat knep på klockor och annat. OBS inget skämt, funkar utmärkt. Både Autosol och tandkräm har lagom ilsket slipmedel för detta. Tillsätter man några droppar olja till Autosol så får man den produkt som säljs för att restaurera mobiltelefoner och annat som inte har riktigt glas i fronten (Displex Display Polish). Skillnaden är att Autosol inkl några droppar olja kostar kanske 1/100 del av vad Displex kostar... FP |
|
| Jag testade 3M:s kit för några dagar sen, blev riktigt bra och väldigt lättarbetat. Ca 170 spänn på eBay. | |
| Kul! 3M verkar vara ett bra alternativ, frågan är hur det håller? Det är väl inte någon "försegling" med? Räcker kitet till fler bilar? Jag har sneglat på Meguiars G3000 kit som enl dem själva "räcker till mycket mer än en bil". Den har också någom typ av försegling. | |
|
Har en känsla av att "försegling" inte skall överskattas i sammanhanget. Skulle tro att vanligt vax kan funka väl så bra som försegling efter en lyckad polering av både lampglas och bilens lack, bilfälgar osv. Jag tror knappast att man kan förvänta sig nån speciell förlängning av resultatet beroende på nån magisk film eller liknande. Det eviga sprutet från framförvarande trafik, regn, grus, damm, solens UV-strålar osv jobbar sig snart nog igenom, speciellt rätt in i nosen på bilen osv. Det är trots allt basmaterialet, (plasten) i form av Lexan, Plexiglas osv som skall stå emot så länge som möjligt. FP |
|
|
Hej! Har använt Turtle Wax satsen på en Chevrolet Transsport med riktigt DÅLIGT strålkastare, bilen gick inte genom besiktning pga det. Ganska nöjd med resultaten efter ca en timmes arbete (båda sidor och utan elverktyg). Skulle rekommendera att ta en stol med dig så du kan sitta medans du jobbar. Det finns slip papper, 2st plastflaskor med "våtslipningsmedel" och poleringsmedel" i paketet samt en liten foliepaket med förseglingsmedel. Jobbet krävde inte ens 30% av flaskorna till båda lampor. Jag tror inte att jag skulle kunna använda slippappret en gång till eftersom dom är så liten och extremt finkorning. Slippappret är dubbelsidig och har olika kornstorlek mellan 2400 och 8000. Förseglingsmedlet luktar ingenting och men tog en evighet att torka. Det är kanske bättre att vaxa efterår istället för att använda foliepaketet om bilen inte ska stå i garaget under ett par dagar. Jag har ingen aning var man kan köpa slippapper som är så fin som man får i paketet. Någon som vet? |
|
| Kanske här Länk | |
| Bra länk riku! Turtle wax slippappret är ca 5cm x 5cm, det verkar som de säljer 10 gånger så mycket av ungefär samma slippapper för 100 kronor. Artikelnummer HSX-200. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.