|
|
|
|---|---|
|
Problemet började med att höger framdörr gick i baklås för ett par veckor sedan. Lyckades få upp den genom ett tips här på forumet att ta styrström från modulen bakom handskfacket. Trodde förstås det var glapp i kontakten mellan a-stolpe och dörr men det var iordning. Har mätt kablarna från a-stolpe till kontakter och det är inget kabelbrott. Ström som finns i dörren är belysningen, fönsterhiss funkar från knappen - dock ej från förardörren, likaså ej heller spegel eller centrallås. Provade byta ut den svarta modulen som finns i dörren men ingen skillnad. Verkar ju som någon styrmodul tappat kontakten med höger framdörr. Var ska jag fortsätta felsöka? tacksam för hjälp. | |
|
Samma problem här: inga av de andra dörrarnas fönsterhissar går att styra från förardörren, inte spegeljusteringen på passagerarsidan heller. Fönsterhissen i passagerardörren går dock att styra från passagerardörren, bara inte från förardörren. Fönsterhissarna bak går inte -- jag har mätt, och de får ingen ström. Om jag "tjuvkopplar" och lägger på ström på hissmotorerna bak så fungerar de. Var ska jag börja leta felet? Elkablarna i förardörrens genomföring i A-stolpen? |
|
|
Hej hittade felet på min, Det var styrströmskabeln från generalmodulen under handsfacket som inte fick kontakt med höger dörr modul. om jag minns rätt var kabeln blåvit. I ditt fall tror jag mer på att det är förardörrens modul som krånglar. Låna den av nån kompis och prova. Modulen är alltså den med knapparna till samtliga elhissar. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.