AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.636

Delvis strömlös högerdörr e39

BR
62
BRG BMW
M3 e30 ASK 253hp -87
530i touring M-sport -03
325i e30 långloppsbil
Evo 9 -07
Problemet började med att höger framdörr gick i baklås för ett par veckor sedan.
Lyckades få upp den genom ett tips här på forumet att ta styrström från modulen bakom handskfacket.

Trodde förstås det var glapp i kontakten mellan a-stolpe och dörr men det var iordning.
Har mätt kablarna från a-stolpe till kontakter och det är inget kabelbrott.

Ström som finns i dörren är belysningen, fönsterhiss funkar från knappen - dock ej från förardörren, likaså ej heller spegel eller centrallås.

Provade byta ut den svarta modulen som finns i dörren men ingen skillnad. Verkar ju som någon styrmodul tappat kontakten med höger framdörr.

Var ska jag fortsätta felsöka?

tacksam för hjälp.
Samma problem här: inga av de andra dörrarnas fönsterhissar går att styra från förardörren, inte spegeljusteringen på passagerarsidan heller.

Fönsterhissen i passagerardörren går dock att styra från passagerardörren, bara inte från förardörren.

Fönsterhissarna bak går inte -- jag har mätt, och de får ingen ström. Om jag "tjuvkopplar" och lägger på ström på hissmotorerna bak så fungerar de.

Var ska jag börja leta felet? Elkablarna i förardörrens genomföring i A-stolpen?
BR
62
BRG BMW
M3 e30 ASK 253hp -87
530i touring M-sport -03
325i e30 långloppsbil
Evo 9 -07
Hej hittade felet på min, Det var styrströmskabeln från generalmodulen under handsfacket som inte fick kontakt med höger dörr modul. om jag minns rätt var kabeln blåvit.
I ditt fall tror jag mer på att det är förardörrens modul som krånglar. Låna den av nån kompis och prova. Modulen är alltså den med knapparna till samtliga elhissar.
Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.