|
|
|
|---|---|
| Enligt ett försäkringsbolags hemsida kan jag helförsäkra min cab för 1900 kr, troligtvis något fel. Nyfiken vad som händer om jag tecknar denna försäkring. Erfarenheter? | |
| 1900 per månad/kvartal/halvår/helår? | |
| Helår via deras räkna pris. | |
| Finns säkert en klausul i villkoren och ev även fintext på hemsidan att de friskriver sig från diverse misstag. | |
| Chansa och vinn! Hade jag gjort... | |
|
Distans avtalslagen tror jag den heter, alltså 2 veckors ångerrätt.... Bara teckna sen ångra ifall det inte blir bra. |
|
|
Med ledning av alternativa offerter på samma bil kan du bedöma om priset är rimligt. Det kan ge dig anledning att få bekräftat att deras offert är rätt. Men om du slår till så kommer det att visa sig om det är rätt eller fel och då kommer bolaget att rätta till det hela. I ditt ställe had jag accepterat bolagets offert. |
|
|
Jag har en bra förklaring som det KAN bero på (Det KAN bero på det, ej helt säker) att försäkringsbolaget av någon anledning har fel bilmärkeskod på just den modellen du har. Det händer ibland (sällsynt, men sällsynta saker händer ibland också). Jag upptäckte nämligen det när jag var spekulant på en 330 ca 04:a för ett år sedan. De hade nämligen bilmärkeskod på den som om det var en 318i. Nu är det ju så att en bilmärkeskod är inget som en normal spekulant anses veta vad det är och en felaktig kod som beror på detta är helt enkelt försäkringsbolagets ansvar. (det är för övrigt en sex-siffrig kod) som anger bilens skadebenägenhet. För övrigt: hur gammal är du? Var bor du? Hur många körkortsår har du? |
|
| I o m deras uppdatering av tjänsten verkar det som felet åtgärdats, får betala 7 papp/år, 1500 mil, 28 år Kungsholmen och 10 skadefria år. | |
rsarits |
Z3 1,9 betalade jag 4200:-/år, helförsäkring 1500mil Micke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.