AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.448

Billackerare i kalmar trakten?

Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Vet nån om en billig och bra billackerare i närheten av kalmar karlskrona eller växjö typ bor 6 mil från dessa orter vilket kan vara en lagom sträcka.Hade nämligen tänkt att lacka om hela min 525i eller bara lacka h. bakskärm och båda framskärmarna + lite ilagning längs sidorna och bakluckan.Vad kan dessa två alternativ kosta?
Har hört att Nybro billackering ska vara bra?Nån som kanske har egna erfarenheter av dom?
Mvh Ricke
ap
32
appleryd
528i limo -98
ljugrens billack i kalmar är helt klart bäst!, men dom tllhör nog inte dom billigaste,......lacka inte på KB-lack bara om du inte vill ha apelsin skals lack!!!!!!.
Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
Karlskrona billack skall vara bra.. Priser har jag inte en aning om men du kan ju ringa och höra.

0455-10806.

/Fidde
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det finns en billackerare i Vissefjärda som är mycket duktig.

Vissefjärda bilrikt, Krukö
360 60 Vissefjärda

0471-21050

Jag lackerade om en motorcykel där med ett mycket bra resultat.
Honom blev jag rekommenderad bland biletusiaster i Emmaboda.

Mvh
Hej

Jag har min bil inne just nu hos en lackerare i Kalmartrakten som gör det till riktigt bra pris. Jag väntas få tillbaka den i början på nästa vecka så jag tipsar dig gärna efter att ha sett resultatet.

Mvh
John
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jag väntar med spänning john :)

Johan B:Jag känner till Kim på Vissefjärda bilrikt,krukö.Tror jag ringer honom sen och hör med honom om han har tid att ta den och i så fall hur mycket han ska ha.Han sägs ha mycket att göra(försäkrings ärende).

Mvh Ricke
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Glömde en sak:Tror ni man vågar att bara lacka om skärmarna på bilen utan att det syns för mycket färgskillnad??Bilen är laxsilver metallic som är gansk fin för övrigt i lacken(inte så blekt),men rostiga skärmkanter och tanklock :(

Mvh Ricke
Tjena Ricke.

Jag ringde om min bil idag och de var inte klar.. lackerare.. :) Det var visst försäkringsbolaget som segade.

Iallafall så skall jag också bara lacka vissa delar av min gråa Porsche. Blir spännande att se om han kan undvika synliga skillnader i färg. Jag meddelar när den är klar. Bor du i Kalmartrakten får du gärna granska jobbet innan du lackar.

Mvh
John
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
johnjohn:Hur har det gått med lackeringen av porschen då?Blev det bra eller kunde du se en färgskiftning?
får väll åka in och snacka med dom om vad dom tror om min bil skulle kunna få några skiftningar i lacken8vilket inte borde uppstå om dom är duktiga).

Mvh Ricke

Söker efter fina 15-16" fälgar med bra sommardäck på till en E34:a
maila mig gärna om du har nått till salu.....
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
På Lackcenter i Ronneby kan man få bra priser..Kostar ju inget att ringa och fråga...

Länk

*Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel*
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
mickqe:vad har dom för nr?eller hemsida....Annars så får jag väll ringa nybro billackering,måste bara ha lite pengar först :( känns svårt att se bilen rostig och ful....fast det är ju en vinterbil så man får ta det för vad det är.M3.an är dock ren och fin ;)

Mvh Ricke
Hej

Jag hade min bil på Lackcenter i rockneby och fick hem bilen i fredags. Jag blrv inte nöjd så vänd dig någon annanstans.

Mvh
John
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Tack Johnjohn :)........Det är sådana tips som är värdefulla.Har hört från en del att nybro billackering ska vara duktiga och få till en bra lack utan färgskiftningar.Bl.a min Morbror lackade om en framskärmen + dörren efter kontakt med rådjur och han berättade att det han inte kunde se någon skillnad och det var på en grå gammal 5-serie så hade dom gjort det dåligt så borde det ju synts.

Japp,nu gäller det bara att jobba ihop en massa stålar ;) så att man har råd med allt.

Mvh Ricke
Hej igen.

Det var inga färjskiftningar alls så på det sättet är jag jättenöjd. Tyvärr verkar han vara lite slarvig då det var en repa och sen ser det ut som att han slarvat med förarbetet på nått ställe.. men lacken i sig är kalas.

Berätta gärna hur det gick sen!
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Japp jag ska berätta,fast det lär nog dröja ett tag :)
Ska nu lämna in bilen för byte av bakvagnsbussningar(kostnad ca:2500)och nya vinterdäck behövs till den,sen blir det nytt avgassystem för en 2-3000:- + att jag har redan bytt alla lysen fram och köpt nytt bälte fram(2000:-) och ska köpa nytt instrumenthus(hastighetsmätare m.m) till 525:an så lacken får nog vänta tills ekonomin har kommit i fas ;) köpte dock idag lackstift och sprayburk hos BMW så jag ska lägga igen dom bubblor som finns på den nu,så att det inte rostar igenom plåten.....vilket inte vore så kul :)

Mvh Ricke

P.S Lycka till med ditt objekt :) D.S
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.