AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.136

Vad är det för varvande läte ur sekundär luftinsprutnings-pumpen?

Visa användare
149
dre
F31 320d -16
Ibland när jag startat bilen så hör jag hur det varvar ordentligt ur denna burk.

Kan det möjligtvis tätat igen något? Har inte tagit isär och kikat än, men har någon en idé om detta så dela gärna med dig i sådana fall.

Visa användare
149
dre
F31 320d -16
Är detta månnetro ett mysterium på Autopower? :)

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
På frugans A6 så byttes sekundärpumpen + lite slangar som spruckit, vet inte hur det ser ut på E46...

Mvh
Visa användare
149
dre
F31 320d -16
Aha, vart det ett byte på grund av att den väsnades? Eller vad var symptomen annars? Är en plastburk intill kylaren med slangar typ. Hörs bara oväsen ibland vid start. Låter som ett litet varvande flygplan :)

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jovisst är det trevligt med turbinmotor i bilen ;)

Frugan berättade att bilen lät lite konstigt ibland i somras, men iom att jag sällan kör den så missade jag att kolla upp den ordentligt. Efter nån månad började den vackra gula motorlampan lysa och diagnosprogrammet gav felkod på sekundärpumpen, jag kunde radera den tillfälligt.

I november dog soppapumpen, och vår mek här i Å-berga (Åkerstorp) verkade ha fixat båda pumparna, men efter några veckor kom turbinljudet och motorlampan tillbaka. Vi var tvungna att fixa även detta innan besiktning. Det blev ett rätt stort hål i kassan...
Visa användare
149
dre
F31 320d -16
rob_t_j72: Uj uj det lät inte trevligt, kan tänka mig att det är en utgift som plånboken mår dåligt av :/

Man skulle få ersättning för psykiska men av gul motorlampa :)

Idag ska jag börja motarbeta lampan med full kraft till att börja med, så får vi se hur det blir senare under dagen :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.