|
|
|
|---|---|
|
Tja! Sitter i tankar och funderingar på att bli BMW ägare, behöver en riktigt bra familjebil till den lille kommer :) Kollat runt lite på e60/e61 diesel och jämfört men de skiljer väldigt mycket skatt på samma modeller? Varför? Tänkte sticka iväg och kolla på ett par i helgen, vad bör ja tänka på och se upp med? 6:an är att föredra eller? Verkar va go gång i dom :) | |
|
Skatten är beroende på ålder och storlek på motor ( hur mycket sen släpper ut ) Vilken ni väljer är en smak sak men jag skulle tagit en E61 pga platsen i bak sen är det frågan hur mycket pengar man skall lägga ju större motor ju roligare Det som jag brukar titta efter som ex. komfortstolar , panoramafönster , stora eller största stereon är kanske inte jätte viktigt första provturen men efter ett tag och man ( som man ofta läser här ex vad kostar det att eftermontera stereo , navi, stolar,drag , mm ) så hade iaf jag letat tills man hittar bilen med det man vill ha från början för den är inte så mycket dyrare när du köper den Mitt förslag är en E61 , 530d M-sport -07 eller nyare men det är vad jag valt för tillfället Lycka till och välkommen i Bmw träsket Ha deT |
|
|
Kolla även begagnatguiden i övre vänstra hörnet på denna sida! prosperity is a mindset! |
|
|
Extremt nöjd med min 520d msport E61 2010. Tre ungar som ska få plats och det gör dom utan problem. Min bil är dock bara "standardutrustad" typ "msport utförsäljning". Dessutom minsta motorn. Bli inte förskräckt, det är fortfarande en utmärkt bil även med denna lilla motor. För mig var dock drag, tonade rutor och msport det viktigaste. Så mycket snyggare med msport! Så här i efterhand hade jag gärna haft automat (trots att manuella lådan är mycket bra och spaken kort) samt dieselvärmare, men det senare var i princip hopplöst att hitta utan att släppa resten av kraven. |
|
|
Nu behöver jag en kombi så för min del var det aldrig något alternativ med sedan, men jag hade nog tagit en E61 oavsett eftersom jag tycker att den ser mycket bättre ut, för att den är mycket mer praktisk och för att jag tror en kombi håller värdet bättre än motsvarande sedan i ett kombi-land som Sverige. Utrustning jag personligen önskat till E6x är: -Komfortstolar, standard och sport är kanon men dessa fåtöljer är i en klass för sig. Ventilation i stolarna, det saknar jag och det är svårt att hitta men trevligt. -Navigation, ger större skärm och är smidigare än en portabel. -Panoramataklucka, för känslan enbart. -Aktiv styrning, gör att bilen upplevs smidigare i låg fart och stabiliare i högre farter. -Aktiv farthållare, smidig funktion! -Elbaklucka, med denna åker insynsskyddet upp och ner automatiskt. Med vanlig manuell baklucka åker detta endast upp automatiskt vilket ökar risken för att man glömmer dra ner det igen: Något man ibland upptäcker först när man startar bilen och ser att sikten bakåt är skymd. Att slippa öppna luckan själv är förstås också bekvämt, särskilt när den är skitig! -Automatlåda ser jag som självklart i en 5-serie, särskilt en diesel. Sportautomatlådan med paddlar att växla med i ratten är kanske inte helt nödvändig men rolig att ha. -35d-motorn, även den inte nödvändig när 25d och 30d är så trevliga men det blir en helt annan karaktär med dubbelturbo och mycket av turbolagget de mindre sexorna har (Jag är allergisk och därmed känslig mot sådant) försvinner. Och känslan av löjligt mycket kraft i alla lägen är förstås lite lyxig... Det finns säkert mer eftersom modellen har en diger utrustningslista, men ovanstående var vad jag kom ihåg för tillfället. En härlig bil att rekommendera är det dock, lycka till med köpet! //Bjersér |
|
|
Bjerser! "-Elbaklucka, med denna åker insynsskyddet upp och ner automatiskt. Med vanlig manuell baklucka åker detta endast upp automatiskt vilket ökar risken för att man glömmer dra ner det igen: Något man ibland upptäcker först när man startar bilen och ser att sikten bakåt är skymd. Att slippa öppna luckan själv är förstås också bekvämt, särskilt när den är skitig!" Jag har elbaklucka men mitt insynsskydd åker bara upp när man öppnar, men när jag stänger måste jag dra ner det för hand annars stannar det uppe. Finns det olika modeller på detta eller är mitt trasigt eller måste man göra på något speciellt sätt för att det ska följa med ner igen när man stänger luckan? Sjukt irriterande när man glömt det uppe och satt sig i fram för att sedan gå ur bilen igen och dra ner det. |
|
|
Megachef - Working as Designed... tyvärr. Detta fixades först på F11:an. ---- BMW CS #6212 |
|
| Auch so... | |
| Tacksam för alla svar, behöver all info ja kan få :) hoppas ja hittar någon fin med m paketet. | |
| 3 serien är fin den med men blir väl på tok förliten? | |
|
Megachef och Narvselius: Jag var ute och dubbelkollade för säkerhets skull, insynsskyddet på denna E61an åker upp och ner automatiskt med bakluckan. Allt som behövs göra är att öppna bakluckan antingen med knapp eller nyckel. Detsamma gäller vid stängning, så antingen är det något som kom med ansiktslyftet eller så är det tyvärr något fel på ditt insynsskydd kanske? :) //Bjersér |
|
| Någon som vet om denna funktion skall fungera även om det inte är en lci? | |
|
Bjerser - ah... jag tänkte på oss plebejer som kör manuell bagagelucka - för automatiskt är det riktigt som du skriver! ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.