|
|
|
|---|---|
leino |
hur stor är skuffen,får man in två rottwailer hanar, frugan säger passat eller nya v70 jag säger bara bmw vem har rätt hon eller jag (528-540) bmw 4ever |
|
Utrymmes mässigt så säger jag Ford Scorpio eller Opel Omega. De har ju en fördel till förrutom utrymmet, de är bakhjulsdrivna, men sen var det kanske slut på fördelar, vad vet jag? Visst borde det gå att få in vovarna, men räkna med att det kommer bli jäkligt trångt och knappast behagligt för de små (hmm) liven att åka så. BMW är ju knappast kända som några "lastbilar". mvh Berg "Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg |
|
|
leino: hade en Irländsk varghund (mankhöjd 87cm) som vi utan enorma problem hade i skuffen (e34). Det som är nackdel jämfört med t ex Volvo, är den sluttande bakrutan som tar plats. Är å andra sidan öppningsbar. Beter sig dina hundar bara någorlunda lugnt i bilen så skall det nog inte vara problem med BMW:n. När vi letade bil så noterade vi dock att det var mindre skuff i E39 än i E34, har för mig att bl a lasthöjden var mindre i E39:an. Vi skall skaffa ny varghund nu och funderar på att köpa en gammal Volvo eller Van att ha som hundtransport faktiskt. |
|
|
Vill du ha nåt med rikligt med utrymme så skaffa dig en Volvo 745/945. Billiga och går nästan aldrig sönder (sålde min vid 49500 mil och hade kört 6000 mil och endast bytt olja+filter+stift) Sen kan du ju göra som alla andra vid kennelklubben, klistra dit stora klistermärken med bild på hudrasen du har på sidorutorna samt det obligatoriska kennelklubbsmärket i bakrutan. *hoppas alla fattar ironin* #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
En god vän har två Berner-Senner(rättstavat?) bak i sin 525tds touring 98 och det fungerar prima. Två burar samt solskyddsfilm på bakrutorna gjorde det till en perfekt hundbil. Mvh Asken |
|
|
Nya V70 har i alla fall större skuff än min 540 (samma som 528). roadZter |
|
|
Asken: Berner Sennen. Om det går in två sådana små vovvar så går garanterat Rottisarna också in. mvh Berg "Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.