|
|
|
|---|---|
|
En M5a med motorskador där ägaren inte vill lämna in bilen på bavaria stockholm. Finns det någon kunnig verkstad i Stockholm med 10-20 mils omkrets. Avståndet är inte så viktigt, mer kunskapen som värdesätts. Tips? | |
| Per Larsson Bil & Motorteknik i Huddinge | |
|
Vet många som lämnar hit: Länk Dock ingen egen erfarenhet. Vad har hänt med motorn? |
|
|
Bilens ägare fick i fel växel och därav uppnåddes väldigt höga varvtal väldigt snabbt. Sedan dess har motorn börjat slamra ganska mycket. |
|
| Länk är ett annat alternativ. | |
| Kan stark rekommendera Bilia Group i Nacka(fd bilcentralen). Liten verkstad med skön känslan. Väldigt kunniga mekaniker. Har haft innte min gamla x3 2.0d med motorhaveri. De har plockat isär motor i molekyler och bytt motorblock på den, försäkring bestämde så, fixade på några dagar! Väldigt njöd med jobbet. | |
|
Verkstaden bör vara rätt duktig på felsökning. Inte felsöka i "blindo" och ta 1400 kr i timmen. |
|
| vilken menar du? | |
|
Lundhs bil o trim,Avesta. Jerry lundh har tydligen vunnit någon form av europamästerskap i bmw-mek. Jag skulle aldrig lämna m5;an någon annanstans. Ca 18 mil från Stockholm. Mvh |
|
| han är TYDLIGEN bra ... | |
| powerpost | |
| Turbocenter Sthlm har skruvat en hel del M5 V8'r (bla åt mig .) | |
| Bil och elservice Ludvika | |
NeZaN |
Autoclinique eller Per Larsson Bil & Motorteknik. Har endast hört positivt om de båda. Per Larsson har man väl hört mest av i 08-området iaf! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.