AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
8.882

Ladda ner instruktionsbok till Navi mm till Z4?

Visa användare
136
Toklimpan
VW Tiguan Tdi R-Line 2014
Som ska bytas mot 325d cab 2011 snarast!!
Finns det någon att ladda ned? Helst svensk, annars engelska. Tyska är inte min starkaste sida...

//Anders
Visa användare
40
Kax
Z4 sDrive 23i -10
Kan det vara en sådan här?

www.e38.ee/GPS%20manual2000.pdf

Jag har även snubblat över en manual till 3.0 2007, men minns inte var. På www.bmwcoders.com fick jag tag i en fullständig verkstadshandbok till E89 men det går inte att komma in på siten just nu. Du kan ju prova i veckan och se om du kan hitta motsvarande för din.

Manualen till 2007:an skulle jag kunna försöka maila dig om du är intresserad. Den är på 4,7 mb.

Det verkar som att BMW inte vill lägga upp sina manualer online. Det tycker jag är synd för det vore värdefullt att ha "sina" manualer tillgängliga hemma.
Visa användare
40
Kax
Z4 sDrive 23i -10
Hittade länken till manualerna. Det verkar vara amerikanska versionerna så det är bara för stora motorn men så jättestor skillnad kan det väl inte vara...

Där finns i alla fall 2006 års E85/E86:

Länk

Någon som har en verkstadshandbok till E86? (2007 z4 coupe).
Vet någon var man kan köpa?
ek
193
ekdahl
http://www.garaget.org/ekdahl
Länk Här finns bra meck tips
Visa användare
40
Kax
Z4 sDrive 23i -10
Nu funkar www.bmwcoders.com igen. Jag har inte kommit underfund med sökfunktionen där men välj:

BMW forum. Diagnostics, coding, programming, repair BMW vehicles. >
BMWelcome >
Instructions, user manuals >
Z

Där finns det en handbok för E85:

www.bmwcoders.com_ST045 - Z4 Complete Vehicle.pdf

och

www.bmwcoder.com_ST601 - E85 LCI and M Roadster.pdf
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Toklimpan..
har för mig att jag har som pdf-fil nånstans på datorn....ska kolla ..
vad har du för Epost-adress?eller hör av dig till sebbe76@msn.com så mailar jag över den,så fort jag hittat den
Visa användare
136
Toklimpan
Tack tack. Jag beställde hos BMW. Kostar 800 kr för både instrbok och navi bok! Även ett AUX kit till stereon är beställt. Pris 600kr.

Hittade även en snubbe som hade 2012 års uppdatering till Navi. Den blir på svenska, får alla fartkameror, nattläge, snyggare grafik, egen startbild, mm mm mm. Klart prisvärt!

Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
Kan inte låta bli att reta mig på priserna som BMW tar ut för en sketen liten instruktionsbok. Ett idiotpris för en liten trycksak med blaskiga pärmar.
Det är sjukt att tjäna stora pengar på en sådan sak som en instruktionsbok.
Jag vet att dom gör det, för jag är nämligen i tryckbranchen.
BMW borde vara glada att vi vill läsa och köra deras bilar.
Men är man stor är man King!!
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

de va dyrt--
vet att jag 2006 köpte instr.bok till min dåvarande nyköpta m5-2003.köpte bok till navin,röststyrningen och den vanliga boken för bilen.
då kostade böckerna ca 150kr/st
Visa användare
40
Kax
Z4 sDrive 23i -10
Håller med!

Visst känns det snålt att inte erbjuda manualer på nätet när bilarna ligger i lyxprisklassen :-(

Visa användare
136
Toklimpan
Haha. Vad olika man kan tycka... Tyckte det inte var så farligt! Det kostar o ligga på topp... ;-)Men visst borde det finnas att ladda ner gratis också. Då kan man ju iaf läsa lite. Jag vill gärna ha orginal iofs..

//Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.