|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis köpt mig en 325 cab -94 i gott skick, men som alltid är det några småsaker som man vill ordna. Rutorna ska ju gå ner ett par cm när man öppnar dörren, detta fungerar på förardörren men inte passagerardörren, förmodligen är det någon avkänning för detta, sensor som måste bytas? Bilen har stått vinterförvarad och battteriet dog, kan det ha med saken att göra? Dock borde ju problemet finnas på förardörren då också? | |
|
sök på cab och initiering är så kan du läsa hur man kalibrerar om rutornas ändlägen. Kanske löser det ditt problem, kanske är det något värre som kräver nya delar. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
de sitter en micro brytare i låskistan fram till -94 sennare har brytaren ute i "lås haken" kolla så den funkar och inte hoppat av. mvh |
|
| Köpte oxå en 325 cab -94 fast förra våren! Hade precis samma problem som du har och jag bytte ut låskistan i passagerardörren sen dess har allt funkat ok! | |
| Låter som kalibrering som nämnts, speciellt då du skriver att batteriet dött eller varit bortkopplat. | |
|
Det var händelsevis inte den blå 325 för 39' som låg ute på blocket fram tills idag?? Bara nyfiken - var lite sugen på den, men det föll på att den som lovat köpa min bil aldrig dök upp vid avtalad tid... :-( /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Tack för alla svar! Ska prova att göra en omkalibrering! e30cabbe: Ja det är väl med stor sannolikhet den du syftar på, känns ganska välbevarad för sin ålder helt klart så jag tror och hoppas att jag gjort ett bra köp :-) |
|
|
Då är det nog den...Grattis till vad som verkar ha varit en bra affär! Lägg upp lite bilder på den, vettja... Min förra 325 cab -94 hade samma problem som din - viktigt att dörrarna är stängda vid initieringen, annars fattar bilen inte var ändlägena är! /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Ska lägga upp lite bilder när jag hinner :-) Jag märkte nu att lampan inte tänds inne i cupén när jag öppnar passagerardörrer, borde alltså vara nåt måste bytas! Vad kan det vara för del? Krångligt att byta själv? Förmodligen nånting bakom dörrsidan? |
|
|
Ärgad dörrbrytare? Sitter, vill jag minnas, i karossen o inte i dörren. Trasig glödlampa? Kolla det enkla först :-) Skriv in ditt chassinummer här: Länk så ser du hur det mesta hänger ihop! /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
| Nja lampan funkar, den tänds när man öppnar förarsidan.. nice ska ta en titt på den sidan :) används dörrbrytaren för elfönster-automatiken också? tack för hjälpen | |
|
som ja skrev siter dörr kontakten i låskistan i dörren fram till -94, så kolla den eller byta, mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.