|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så går min 740ia m60 väldigt dåligt på tomgången endast vid kall motor. Men det lustiga är att precis efter att temperatur mätaren har gått över den blåa markeringen så går den bättre men inte helt perfekt men när motorn är helt varm, mitten på temp mätaren så går den nästan helt perfekt och man märker knappt av varken bluddrande eller vibrationer. Vad kan felet bero på? Fredrik | |
| Någon som vet?. | |
|
Kolla om din tempgivare till motordatorn är ok, den kan ge felaktiga värden under uppvärmning och någorlunda rätt när den blivit varm. Detta borde dock påverka att den blir sämre på starta, värre ju kallare det är. Hjälpte min syster med hennes bil där givaren gått sönder. Den höll samma resistansvärde oavsett motortemp. //Göran |
|
| har samma problem på en m54. Var sitter denna givare? Något man kan byta själv? | |
|
Exakt vilken temp givare är det jag ska kolla?, finns ju temp givare till insugningsluften, kylarvattnet mm. Fredrik |
|
|
Vilken temp givare kan det vara som felar. |
|
|
Jag menar tempgivaren till kylvätskan. //Göran |
|
|
Ok då ska jag genast kolla upp temgivaren till kylvätskan, någon som vet vad det ska vara för resistans eller ohm värde på givaren då jag tänkte mäta den för att se om den e defekt innan jag köper en ny. Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.