|
|
|
|---|---|
|
Kollar på en bil och så stod detta med i besiktningspappret. Bra att veta dragram kulkoppling rostangrepp ? Kostar det mycket att laga om man skulle bli underkänd på nästa besiktning ? Ska tilläggas att jag får bra reparationspriser hos en vän som jobbar som mekaniker men han är utomlands i några dagar så kan inte fråga honom just nu. Kan man sen bara kapa av dragkroken och besiktiga utan den om det skulle bli underkänt ? Tacksam för alla svar. BMW = BRING ME WOMEN | |
|
Troligen är det fästanordningen som menas...dvs skall du vara säker på att draget ska gå igenom nästa gång så bör du nog byta ut alltihop. Ska du ta bort alltihopa och inte montera en ny så kostar en omregistrering ca 2-300kr(ca).. Mvh Janne. |
|
|
Om det bara är ytrost borde det ju funka fint att demontera dragkroken, blästra/slipa, grunda och lacka och sätta tillbaka igen. Det första som rostar på alla bilar verkar vara dragkroken som börjar rosta efter en vecka. |
|
| Tack för svaren =) | |
|
På min gamla golf 3 som jag hade förut så kapade jag bara bort draget så vart det bra med det. Söker man på transportstyrelsen så står det fortfarande att den ska ha drag, så dom verkar inte vara så noga med att kolla det. Eller så har jag och nuvarande ägare haft tur =) //Kim |
|
| Försök med att borsta med stålborste och slipa bort rosten sen på med rostskydd,framför allt infästningspunkterna,där tittar vi besiktningsman särskilt mkt på.Men om du vill så kan du svetsa dit en mutter på toppen som gör att du inte kan använda draget till släp eller husvagndragning men kan ha en cykelhållare på och gör en omregg som kostar 380 kr tror jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.