|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla! Min backspegel på passagerarsidan fladdrar helt okontrollerat då jag kör. Har kollat om den sitter lös men det gör den inte. När jag står stilla med bilen så är spegeln helt stilla men så fort jag kör så börjar den vicka upp och ner under färd. Gäller min E34:a Kom med förslag på åtgärd. | |
| Nu har den slutat fladdra då jag kör rakt fram men så fort jag svänger höger så vobblar den upp och ner hela tiden tills ratten står rakt igen. Väntersväng så är den still. Elfel men hur felsöker jag? | |
|
Du menar den vänstra sidospegeln? Är det en såndär man kan ställa in automatisk/memo minne eller en sån där vanlig manuell? Om du har en sån där med automatisk/memo minne så prova & ställa in/ändra spegeln med "pilarna" du har på förardörren (både när du e stillastående & i farten ute på vägen och kolla om du märker av någon skillnad). Annars kan det vara någon fästgrej som innuti spegelkåpan som spökar. Prova & plocka bort spegelkåpan & kolla om du ser något fel. - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
|
Har bara en knapp som styr båda bakspeglarna. Den högra som spökar för mig är inte lös alls, har kolla detta och så fort jag svänger höger så börjar spegeln vobbla kraftigt upp och ner för att sen sluta när ratten står rakt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.