|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är ute efter en ny bil och har fastnat ganska mycket för BMW:s e92 modell. Jag är dock inte så kunnig på nyare bilar om vad man ska tänka på när det kommer till olika utrustning och vad som är rimligt pris i förhållande till mil och årsmodell osv. Därför tänkte jag försöka få lite hjälp av er lite mer kunniga. Här är lite kort fakta om bilen: BMW 325 i coupe M-sport Tillverkningsår: 2008 Årsmodell: 2009 Mätarställning: 9076 mil Färg: Alpinvit Karosseri: Sportkupé Bränsle: Bensin Växellåda: Manuell Info: Svensksåld. En ägare. M-sportpaket. Komfortpaket. Belysningspaket. ACC/Klimatanläggning. PDC fram och bak (parkeringssensorer). Sportstolar i alcantara. Halv elektriska stolar. Xenonljus. Farthållare. Regnsensor. Automatiskt avbländande backspegel. Multifunktionsratt. Bmw professional stereo. 18" M-sportfälgar. 12 mån/1000mil Trygghetsgaranti ingår i priset. Pris: 219 000 kr. Vad tror ni om denna? Mvh Daniel | |
|
Äger själv en 325-09 E90. Är helnöjd än så länge. Dock har det vart problem med bränslepumpar och insprutningsmunstycken osv. Troligtvis redan åtgärdat då den du beskriver har gått drygt 9000 mil. Verkar för övrigt vara problem med årsmodellerna före 09. Sök på forumet här så hittar du en del om detta. Bara att köpa, men jag skulle pruta lite om jag var du. Helskön bil med smidig, stark och snål motor. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
| Okey. Tack för lite bra feedback. :) Hur länge har du ägt den? Antal mil? Ja, det lutar ganska starkt åt ett köp just nu faktiskt. :) | |
|
Jag har bara ägt den i 1,5 månad. Den har gått 7100 mil. Inga ryckningar som man kan läsa om här på forumet. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
hej Har haft min BMW 325 2008 nu i 2 månader. Motorn är underbar när den fungerar bra. Snål och bra prestanda. Min har enligt historik fått massa saker bytta allt från spridare till pump. Ändå har min nu krånglat, gul motolampa som tändes igen igår efter 100 mil sen senaste besöket på verkstaden. Jag skulle inte rekommendera någon att köpa en BMW med n53 motorn utan maskingaranti. Kort sammanfattat underbar motor när den fungerar men mindre pålitlig. Tyvärr var min gamla saab mer pålitlig. Ska ringa BMW på måndag igen:( |
|
| Det låter ju lite sådär kan jag tycka :/ Men jag kommer få 12 månaders garanti för alla typer av haveri. Hoppas jag slipper utnyttja den bara..... | |
|
Hej Kolla upp historiken, viktigt. Om allt är bytt så är det ok. Försäkra bilen via trygghansa, maskinförsäkring upp till 15.000 mil. Jag har det, så man känner sig lite säkrare. Jag hoppas att bmw åtgärdar mitt problem. Bilen går just nu hur bra som helst, varvar och går jämnt och rent, underbart ljud och gång. Jag tror att min behöver mjukvaru uppdatering så kommer allt att lösa sig. för bilen går bra utan problem. |
|
|
Okey. Tack för väldigt bra hjälp. Otroligt uppskattat. Finns det någon lista på vilka saker som bör vara bytta? För då kan jag bara fråga säljaren om detta innan jag åker och kollar på bilen. Eftersom det skulle vara full historik på bilen så skall det ju finnas dokumenterat i sådana fall. Angående försäkringen så kan jag ju byta till det bolag med bäst täckande försäkring efter de första 12 månaderna. Jag menar med tanke på att det ingår 12 månaders garanti på bilen med i köpesumman. Så kan man ha det som är billigast, men ändå pålitligt, under tiden. Sen så ska jag verkligen vara noga med att kolla så att allt sådant ingår när jag väljer bolag efter att det första året har gått. Har ju haft trygg hansa på mina tidigare bilar och det har fungerat bra. Så får kolla vad de skulle ta för en helförsäkring på denna bil. Låter helt fantastiskt annars. Är så otroligt sugen på att få uppleva en nyare bmw. :) |
|
|
Hej Du kommer ej ångra dig. Svårt att hitta bättre. Var påväg att göra sig med min igår men Nej, |
|
|
Har du köpt bilen? Var ute och körde med min nyss, vilken känsla. |
|
| Nej, jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska köpa den eller en svart 335.... :/ | |
|
Hjälper dig nog inte men valde jag mellan de två skulle jag alla dagar i veckan välja den svarta 335:an Betydligt roligare motor och en mycket snyggare färg i min smak. Niklas Fransosen |
|
|
Hej Har du länk till de svarta 335? Köp 335 drar lite mer soppa men så bra den går. En kompis har en 335 underbar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.