|
|
|
|---|---|
|
hej! har en bmw 745 e65 2002a med inbyggd telefon som jag har strul med och det skumma är att min förra hade exakt likadant fel så någon annan bör ju ha varit med om liknande fel och kanske då vet vad felet är!? felet är: i monitorn står det sätt in kort och då jag sätter i ett kort så står det fortfarande samma sak och den sladdlösa luren har splitt nya orginal uppladdningsbara batterier och den luren fungerar och startade för att det var nya batterier som hade lite ström för att dom var nya men den orkade bara vara igårng i 20 sek och när jag då la luren i facket där den skall ladda så laddas den inte den piper då och då men vill inte ladda och då jag fäller ut "phoneboard" så lyser inte knappsatsen och ingen respons då man trycker på dom knapparna jag har "SOS"knapp i taket och då man trycker in den så kopplar den upp för nödrop så det funkar iaf! det verkar som om själva telefonlådan/bordet är dött eftersom den inte laddar luren el läser sim kortet och phoneboardet är dött och alla dom sakerna sitter ju i stort sett på samma plats! däremot så står det ju sätt i sim i monitorn. har kollat säkring 79 i bakluckan till telefonen men den är hel och då jag drar ut den händer det inget! någon som vet vad det kan vara el om det finns en annan säkring för telefon osv? PS då jag tog ut dom gamla batterierna ur själva luren så såg jag att det inte var uppladdnings och det är ju INTE bra att ladda upp sånna som vi alla vet men som sagt själva luren funkar ju fortfarande så den har ju inte pajjatiaf | |
|
Jag hade nog börjat med att kika efter kabelbrott under panelen osv. Kanske ärgade kontakter mm. Annars är det bara fram med multimetern och kolla varför det inte finns ström fram till telefon bryggan" |
|
|
SIM-läsare är lite kinkiga, korthållarens tunna kontaktfjädrar kan komma ur läge osv. Många har haft liknande problem på E39 runt 98-00 osv, där man har en läsare under manöverluren i kupén och en i själva telefonen bak i skuffen. Den där bak funkar oftast alltid. FP |
|
|
hej och tack för svar! ja jag vet inte vart jag skall börja för själva knapp panelen man kan fälla ut den lyser inte heller! och sim kortsläsaren verkar död den med och själva luren stoppade jag i vanliga batterier i en stund då jag hade den i handen för att se om den fungerade och det gjorde den! sätte sedan tillbaka dom som kan laddas upp som förövrigt är helt nya men den tar inte laddning osv. låter ju som ett kontakt brott men.. med tanke på att jag haft 2st bilar med likadana fel så bör det ju finnas någon här med likadant fel el iaf haft det och kanske vet vad man kan göra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.