|
|
|
|---|---|
|
Vet att detta ämne har dragits och slitits gång på gång i detta forum... Men jag kan inte likna mitt problem med de andra skribenternas... Det hela började med att jag började höra ett vinande ljud på vissa hastigheter, började därför att justera fläkten för att slippa detta ljud och sänkte alt höjde hastigheten på fläkten, sedan dröjde det ett tag och fläkten var stendöd... Fungerade lite på sommarn, någon gång då och då... När jag hämtade bilen på parkeringen häromdan så hade solen legat på och det var 11+ enligt färddatorn... Då gick helt plötsligt fläkten igång... Åkte ca 5 mil testade fläkten när jag startade bilen igen och allt fungerade... Men sen när jag skulle jobba dagen efter så var den helt stendöd igen... Vad kan problemet vara? | |
|
Jag skulle nog börjat med att byta effektsteget till fläktmotorn, detta är ju det vanligaste felet. FP |
|
| Vart ska man köpa ett sådant fungerar det med mekonomen? Hittar dock inget där, är det bmw som gäller? | |
|
Hej, effektsteget kostar ca 7-800:- hos BMW. Mvh H |
|
|
Sök gärna på andra liknande trådar i forumet, det finns väldigt många just om kupéfläkt osv. T.ex: Länk FP |
|
| jag har haft stora problem med cupefläkten, jag har bytt effektsteg 3 ggr men dom sa på verkstaden att jag måste byta fläkt åxå så det gjorde jag efter fläkten varit död i typ 2mån,men nu till det vesentliga KOLLA kontakten in till effektsteget för jag behövde egentligen inte byta varken steg eller fläkt det var bara glappkontakt, jag tror många får byta steg å fläkt i onödan,det blir varmgång i kontakten och plasten smälter lite så hålen i kontakten blir lite för stora | |
|
Det är helt riktigt och det har också nämnts tidigare i flera trådar. Minns att någon skickade in fina bilder också före och efter reparation av kontakten. Dock är det inte alltid säkert att det går utan att byta, en uppvärmd kontakthylsa har tappat sin spänst och kan snart ge ny glappkontakt och uppvärmning igen om det vill sig. Efter första bytet bör man kanske inte misstänka effektsteget två gånger till... FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.