AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.710

Typa om till 3 passagerare

Visa användare
120
michael13
325 Touring 2001 ,
850 1993
Hej Min 850 är typad för 1 passagerare Den förra jag hade var typad för 3 vad är skillnaden ? Samma bil elller hur. Jag ringde bilprovningen och dom sa det skulle nog gå bra om man fick ett intyg från BMW att det var ok och säkert att ha så. Vet någon av något intyg eller hur sk man gå till väga ?
Tack på förhand.
Michael

Lionman
Nu med med V12 :-)
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det här var intressant, jag är själv spekulant på en 850 med samma egenskap. Det ska jag nog begrunda, men spontant så låter det inte så svårt. De vill säkert se en produktionslista på bilen, så de kan se att den har säkerhetsbälten och så, och så kostar säkert intyget 1100 kr exkl moms att skriva ut. :)
Visa användare
120
michael13
325 Touring 2001 ,
850 1993
Hej Alexander Jag har mailat till BMW Sverige och hört mig för men inget svar ännu.

Lionman
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Hej Michael
Bra att du stöter på BMW Sverige så att dom får reda ut detta men sedan kommer nästa problem och det är trafikstyrelsen men varför skall man ge sig, det finns ju inget i pappren som säger var passageraren skall sitta bara det finns bilbälte :-).
Finns en tidigare tråd om detta så sök på "Antal passagerare i era 8-serie"

/Per
Visa användare
120
michael13
325 Touring 2001 ,
850 1993
Dom ringde mig från BMW idag och bekräftade att dom hade fått mitt mail + ett till samma dag så han undrade är ni med i nån klubb eller ;-) Han har beställt några papper sa han samt att det måste ligga fel papper hos fordons styrelsen självklart ska man kunna åka med 3 passagerare i bilen :-) sedan beställde jag nya gasfjädrar till huven på BMWi örebro ett par kostar 720:- billigt tycker jag. Besiktigade i går blankt papper samt att dom önskade mig välkommen när jag körde in och det var totalt 4 på bilen ;-) När dom startde så utbrast alla oj vilket härligt ljud.
//Michael

Lionman
Visa användare
120
michael13
325 Touring 2001 ,
850 1993
Var på bilprovningen i Kristinehamn för att typa om bilen idag var inga problem dom kollade bara chassienr. Ingen mätning utan gick bara och skrev in nya uppgifter nu är det klart :-) vilken personal dit far jag nog fler gånger. Så nu får lilleman åka med mamma och pappa i bilen.

V12 because it matters :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.