AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
845

Invändig rengöring

A-N
Hej,
Har lite fläckar på golvet, då ej gpvmattorna. Vet ej vad de kommer i från men vad skall jag använda för medel för invändig rengöring? Är det bara och åka ner till närmsa mack och köpa första bästa medel?

Kan passa på att fråga om de invändiga aluminiumlisterna också, hur putsar man dem på bästa sätt? Försökta med en vanlig Turtlesvamp för invändigt bruk men tyckte inte att det gav så bra resultat.

Andreas
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Dom fläckarna på golvet..Är det typ olja eller? Du kan ju alltid prova med vanligt diskmedel på en svamp och med rätt mycket vatten och gno lite...Om det går så är ju de det billigaste

____

Länk

____

*Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel*
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Något medel som fungerar över förväntan är "turtels skum tvätt" dammsug först mattan lägg sedan på rikligt och låt det stå 2 min . Gå sedan över med en diskborste . Upprepa tills fläcken är bort och dammsug igen när det är torrt .

MVH TONY ///M3
Visa användare
199
Gus
528iM -98
Kan bara hålla med phiber.. Turtels skumtvätt funkar väldigt bra!

apocalypsorödmetallic...
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Turtle skumtvätt på flaska brukar fungera bra. För panelerna skulle jag vilja rekommendera vanligt ljummet vatten med en smula Yes i. Använd sedan en mirakelduk som du blöter och kramar ur ordentligt. Blir varken fett eller vatten märken kvar.

För träpaneler brukar jag avsluta med en gnutta vanlig möbelpolisch som håller utan fettfri, kanske det funkar även på dina paneler.
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
phiber: denna prudukt fick jag av min kusin förra veckan. Ska prova den imorron då jag o en kompis ska fixa bilarna. (tvätta, rengöra, damsuga, vaxa mm)..
mvh Daniel

Finns på icq: 60288954
A-N
tack för tipsen, har införskaffat turtle skumtvätt.

Andreas
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
90% av de biltillbehörs/vårdsmdelen som säljs på mack3en är på tok för dyra för vad de åstadkommer något vinklat kanske. För aluminiumlisterna, lite fönsterputs och en vit trasa, vips så ser de bra ut. Inredning såsom paneler lister mm. Ta först en hink varmt vatten och en ny disktrasa. Droppa ett par droppar diskmedel i hinken(mer diskmedel gör ingen verkan) Vrid ur trasan och torkan av alla "hårda"ytor som inte är textilinklädda i kupen. därefter ta och klipp av en tvättsvamp i lagom stor bit. Spraya ytterst lite Armour All matt(Meguiars 40 glans är ännu bättre men går ej att få tag på genom dagligvaruhandlen) på svampen(1-2 dusch) och stryk svampen över samma ytor du torkat av. Voila en ren och fin bil. Ytorna behöver bara dammas av med en ren torr trasa varannan vecka så håller dom sig fräscha. Fläckar kan du få bort genom att vispa upp ett par droppar diskmedel i en bunke och ett par cl vatten. Vispa hårt och länge tills det blir ett skum. Gnugga på fläcken med en ren tvättsvamp. Pedalerna blir som nya om man tar en liten bunke med vatten och en diskborste ställer bunken under pedalderna efter att ha sprayat lite diskmedel på dom. Gnugga pedalerna med diskborsten och skölj sedan.
Trevlig putshelg
Mvh
Asken
A-N
Stort tack för dessa tips....kommer ägna söndagen åt bilen...första helgen jag har den ;-).

Andreas
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Vid nästa träff får Asken hålla en bilvårdskurs och Folke får guida i el-djungeln.
Jag kan ta med kaffet.

;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.