AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.967

Fiiii faaan vad gött med BMW.

fr
52
fronkensten
BMW 328 touring
Hej på er alla,
Köpte mig min första bmw strax innan nyåret, en 328 touring från 95 som jag tänkte ha lite som rolig bil att köra. Så nu efter några månaders av diverse renoveringar så tänkte jag att nu kan man ju ut och köra en sväng i solskenet.
Har ju inet vart läge innan att testa i snö och slask.
Så backade ut den från garaget och tog mig en tur på diverse småvägar och lite motorväg. Kan ju bara säga att jag är så förälskad i bilen. Ljudet vid full gaspådrag, väghållningen vid slingriga småvägar.
Nu väntar man bara att få kasta på sommarsulorna och njuta en hel vår sommar och höst med den underbara bilen BMW...
Ska försöka få bort mitt enorma leende snart....=)

sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Kul att du njuter... ;)

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Så det brukar vara, antingen älskar man BMW eller så hatar man BMW....men de som hatar lär ju haft måndagsexemplar eller aldrig ens suttit i en BMW. :O

Mvh Patrik

Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
e36 328 är en mycket trevlig bil.
Min första bmw var en sådan.
Kul med en tråd om hur trevligt det är att köra bmw..
De flesta trådarna handlar ju annars om att någon har problem. Och hur jävla kass deras bil är. :)

-------
Min bil suger inte...
fr
52
fronkensten
BMW 328 touring
Simon: Ja kunde inte låta bli och skriva hur gött de var att köra idag, klart jag har mina problem med bilen med. Men de uppväger lätt hur roligt de är att köra den.
Blir fnittrig som en liten skolflicka bara jag tänkerpå att köra bilen snart igen...
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Jag förstår dig till 100%, var och besiktigade 328an för någon vecka sedan och körde den ordentligt varm innan. Helt enormt mycket körglädje för pengarna i dessa vagnar!

//Bjersér
kul med nöjda ägare:) ibland vänjar man sig vid bmw för mycket och glömmer hur bra dem är..sedan kör man en annan bil några dagar och när man byter tillbaka till bmw är man som pånyttfödd
Allt du säger stämmer så himla bra! Finns inget skönare än när klockan slår fyra och man får sätta sig i sin vagn!! Skillnaden blir enorm när man har åkt i flera olika kundbilar som volvo, saab ja ni fattar..

Kommer nog aldrig att åka annat än bmw privat! :)

ou
134
outlaw1
320iT-99
hej o välkommen till fördärvet*ler*
började min bmw banan med en 323iA-84
sedan följde 325iM-90,528iM-00,325i-92,328iM-96,nuvarande 320iT-99

så underbara bilar att köra med och dom kostar ingen förmögenhet att laga om man är lite händig själv..

Välkommen igen till ett bilmärke som är gjort för att köras med...

Sväng lugnt och skarpt!!
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Minns ej om det var Teknikens Värld eller AMS som skrev men i ett begtest av BMW stod att BMW ger väldigt mycket "av det som bara en sann bilentusiast kan känna" och det är ju så totalt sant!!

De som är totalt okänsliga för detta och knappt märker skillnad mellan en 328i och en fyrcyl miljödiesel i ett plastskal till bil ser givetvis ingen anledning att äga en BMW och är totalt oförstående till den högre nybilskostnaden och lägger gärna ointelligenta kommentarer om grannen som köpt en BMW. "Man betalar bara för märket", "vilken idiot som gått på lureriet", "han måste vara rik" etc etc. För de inser ju heller inte att en tio år gammal välvårdad BMW som i alla avseenden är extremt mycket bättre än deras nya Kia Ceed, och i deras ögon ser ut som en ny bil eftersom en Kia efter tio år knappt finns kvar, är värd en fjärdedel av deras nya Kia...

Själv njuter jag i fulla drag varje gång jag byter från firmabil til E39an. Dels när man ser bilen, sedan när man stänger in sig i den och genast omges av den trevliga atmosfären och fina materialen, sedan när man startar den underbara raka bensinsexan utan turbo. När man kör iväg och inser att styrningen faktiskt är ihopkopplad med hjulen. Sedan uppe i hastighet där man slipper tusen olika resonanoljud pga att någon faktiskt lagt energi på detta. När man åker i 110 i perfekt harmoni eller när man gasar på ordentligt på någon liten landsväg och allt bara funkar ihop!

Detta flöde av angenäma känslor slutar inte förrän man parkerat bilen igen, kastat en blick på den på vägen därifrån och sedan håller sig känslan kvar några timmar efteråt. :)

Jag blir varm i kroppen när du skriver dessa varma rader om din bil marin849. Jag kan känna igen mig på pricken. Kan ibland komma på mig på tex jobbet att jag får en lyckokänsla när jag tänker på min bmw. Bara det här att jag har beställt nya sommardäck kan få mig förväntansfull inför våren. Det måste vara sånt här som alla psykologer pratar om. Att man ska glädjas av dem små sakerna i livet, då har man förutsättningar att bli en harmonisk människa.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Hehe.. Det låter som det är vår i luften ;-)

Håller helt med er.

-------
Min bil suger inte...
Håller med där, det är få bilar med en rimlig prislapp som får en att ta den långa vägen hem med tanke på dagens bensinpris, men e36 328 är en utav dom..=)
Speciellt roligt är det när man på jobbet kör runt hela dagen i en Renualt Kangoo eller en WV Caddy, och sedan sätter sig i sin 328.. Fy satan vilken skillnad på körglädje!:P
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
kul med sånna här trådar! har kört 240 ett tag nu och skillnaden är obeskrivbar.

wv caddy känns ganska tight men så fort man känner att här ska jag svänga eller dra på lite så är det en död padda i lera i jämnförelse :)

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.