|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket pengar kan man få in vid delförsäljning av en komplett bil? Vilka delar är mest attraktiva? Jag har en E34 och en E39, båda ganska slut i motorerna, men kompletta och OK i övrigt, det känns som om man kan få in mer pengar på att sälja i delar än hela bilen, framför allt på E34 som är en 520i med automatlåda och ganska död på marknaden. Har du sålt en bil i delar? Skriv bilmodell och årsmodell och hur stor förtjänsten blev! MVH Farbror Falukorv | |
|
Om man redan har en bil som är på ett eller annat sätt kass så är det bättre att sälja den i delar än skrota dock är det ganska lång process o gäller att ha plats o tålamod. Jag köpte mig en gång en 518i ´87 för 4000 - skulle ha servo o lite annat sen sålde jag det som blev kvar o i slut ändan gick jag plus minus noll så det kan gå... BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
En gammal tråd men en tidlös frågeställning. Jag har funderat på att försöka sälja bilen i delar eller ej. Det som talar för är att man del vet vad men får betala på skroten och dels enkelt kan hitta positiv information som tex Länk Jag är lite nyfiken på dina 4000 kr. Kan du ge en hint av antalet delar och prisnivån tex: Jag sålde 5 delar till samma pris som på skroten eller Jag sålde 20 delar till 25% av nypris |
|
| Beror på bil så klart...En vanlig bil så får man nog lägga sig på eller under reurbilen.se Länk . Är det en ovanligare bil, eller en specialmodell så kan man ta bra betalt. Priserna i din länk tycker jag är riktigt-riktigt optimistiska, beg lambdasond för mellan 400-1000 kr när en ny (original eller OEM!) ofta inte kostar mer än max 1000 kr om man köper från ebay.de eller motsvarande | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.