|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bmw 320 -03 som rullat 16200 mil Var morgon denna vintern när man startat den och låtit den stå på tomgång så misständer den. Jag får felkoder på misständning på 1:ans och 4:ans cylinder. Vad har jag gjort för att försöka få ordning på detta? Bytt stift Bytt tändspolar Bytt olja Bytt filter Bytt lyftare Bytt själl i insuget (luftflödesventil direktöversatt) Och trots mina tappra försök har ingenting hjälpt. Jag börjar få slut på ideér nu så vänder jag mig till er? | |
| Spjället kallas nog DISA enhet vid lite närmare efterforskning | |
| Just det större delar av vevhusventilationen är bytt också | |
| Spridare? | |
|
Bytte du endast 1:an och 4:ans tändspolar? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Nej alla är bytta! |
|
| Hur många är det som har bytt spridare på en e46? Har inte hört att det är något som brukar gå sönder | |
|
Du kan ju testa med att slå i en flaska STP complete fuel system cleaner eller Red-Line-oil SI1, för de brukar fungera bra om det är en insprutare som kärvar lite pga smuts. För ett drygt år sedan fick E46:an fnatt och gick dåligt på tomgång och låga varv - dock inte alltid utan bara ibland. Jag misstänker att det var något skit i bensinen för efter att ha tankat på en annan station än den innan försvann problemen...så prova att tanka på ett annat ställe än där du brukar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Efter allt som du skrev att du bytt, så hade jag också gått på spridarna som Johan B skrev. Kan vara bensinen, men på min egen bytte jag spridare till ett par från 330:in. Gick som en påse nötter vid uppstarten. Tog av dem igen. La ner dem i bad med bensin och blåste rent alla med tryck luft. I med dem igen och gick på alla med en gång. Kan fått något skit i dem som inte kommer väck med enbart rengörings fuel. Har du kikat över dina slangar och alla är hela. Tänkte mest om någon varit torr och spruckit för dig när kylan kom, som du skrev att problemet började för dig. Första hand tror jag mer på något stopp i spridarna. Hur brukar du köra? Mer eller midre enda ner till ångorna kvar bara eller du försöker tanka i tid? För kör du ofta ner tanken ordentligt så är det inte omöjligt att du sugit upp skit som finns i tanken. Skulle du ge dig på det, så hade jag även bytt bränsle filtret samtidigt. Väldigt lätt på våra. Sitter strax under förar stolen. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Bilen är röktestad så några läckage finns där inte | |
|
Okej. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Du har gjort mer eller mindre allt i mina ögon. Spridarna kvar och Lambdor. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Inspekterade du bryggorna när du böt tryckarna,ditt problem är annars väldigt likt det jag hade på 520 i höstas när det började bli kallt. Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Jag har inte haft ut spridarna än. blir nog måndagkväll som dom kommer ur. Ska försöka rengöra dem samt byta plats på dem. Vad menar du med bryggorna? | |
| Sorry var nog lite trött där läste nog inte så noga. Jo dom är kontrollerade | |
| Nu har jag bytt plats på spridarna så får vi se om felkoderna följer med... | |
| Prova att ta ett kompprov på kall motor | |
|
Alltså innan du startar den efter den stått över natten //P |
|
| Felkoderna återkommer. Misständning på 1:ans och 4:ans cylinder. Med andra ord felet flyttade sig inte trots att jag bytt plats på spridarna.... Nu börjar detta gå mig på nerverna! | |
| Det senaste förslaget från den lokala verkstaden var: byt styrbox.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.