|
|
|
|---|---|
|
Maskintvättat bilen idag utan borstar. Tyckte jag hörde ljud av gnissel omgående efter. Ljudet blev märkbart en stund efter när jag vevat ner rutan. Det gnisslar som F*N från höger bakhjul. Som två järngrejer är emot varandra. Ju högre hastighet desto mindre gnissel men så fort jag börjar rulla så börjar fanskapet. Idéer på vad det kan vara experter? =) Tack på förhand! Youness BMW 535 -97 | |
|
Sitter en busting i bakvagnen på dessa bilar som gör ifrån sig ett klassisk gnisslande ljud som du beskrivet. Ska kosta runt 1800kr att byta med delar fick jag reda på autopower för ett tag sen. Inget alvarlig bara en slitdel. Störrde mig duktigt på min för ljudet kom som aldra mest när man gled sakta igenom centrum vid stenbelagda gator :) |
|
| hade liknande symptom häromdagen. en sten hade fastnad mot broms. lät sjukt mycket och metalliskt. Efter några mil och två-tre inbromsningar senare lossnade stenen(trodde hjulet skulle lossna) men sedan blev det tyst. | |
| Jag vill inte vara någon form av ordpolis, men det är märkligt hur många som tror att bussning heter bustning. Varför ? | |
|
Prova att backa lite hastigt så ska du nog se att det blir tyst, låter precis som att en sten fastnat mellan bromssköld och bromsskiva vilket inte alls är ovanligt under den här årstiden med allt grus ute på vägarna ;) Mvh Alexander |
|
| Tack för snabba och bra tips! Är det någon som tror det kan vara något allvarligt som blir värre om jag kör med bilen? Eftersom det kom direkt i samband med tvätt.... Annars provar jag köra några sträckor till och ser om fanskapet försvinner.... | |
|
Kan som sagt vara en sten mellan bromsskiva och bromssköld. 1: Prova att backa för att se om den lossnar. 2: Lägg dig på marken och "flärpa" på bromsskölden med fingrarna (dra ut skölden lätt och släpp) 3: Av med hjulet och kontrollera med ficklampa för att säkerställa om sten finns och var den sitter. Mycket vanligt fel på e39. |
|
|
La just märke till detta oerhört irriterande ljud höger bak. Vore bra om det bara är staget till nivåregleringen, men sån tur har man förstås inte... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.