AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.903

bmw e36 blocket lurad

M3
92
M3_mannen
m3 cab-98
Nån som råkat se en bmw på blocket modellen var en e36, hittade samma bild på google och det visade sig att den på bilden var en bmw m3 gt e36
datumet han la ut var den 2012.02.28
nån som ringt om denna bilen, en polare till mig har överfört pengar till denne person, men han verkar känna sig blåst då saker och ting inte stämmer.
Nummret till ägaren till bilen har han ännu.
Hur ska jag gå tillväga, och han råkade heta Anders ?
Men hans tjej hade lagt ut annonsen med namnet Hanna.
finns många e36 på blocket du får nog ge lite mer info än så?
I vilken stad?
Var den marinblå möjligtvis såg en sådan tidigare idag
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
....ööh, har din polare betalat för bilen utan att ha sett den?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Om det var en E36 M3 GT på bild så var den nog grön. Vilken modell är det din polare trodde sig köpt?

Undrar samma sak som Johan B, betalade han för bilen osedd?

M3_mannen
m3 cab-98
Bilen kostade 15000 kr och polaren överförde 1500 kr bara för att det skulle bli hans bil, eftersom folk ringde ang den bilen för fullt, enlig ägaren så fanns bilen i hans garage i Partille men han sa då att han var hemma på lördag, och han kunde hämta den då, men nu vägrar han svara, polaren vill gärna kontakta han, han är beredd och gå långt med detta ärende inte så att han blivit lurad på miljoner men att bli blåst finns inget värre och han försöker gärna lura fler folk
Ta kontakt med polisen?
Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
Jag har hört talas om massor med folk som blivit lurade på sistone, det är folk som kopierar "gamla" blocket annonser, lägger ut samma bilder + info och dumpar priset.
Sedan tar dom emot flertalet handpenningar och försvinner, en polares arbetskamrat vart något förvånad när hon hittade sin egen bil på blocket flera veckor efter hon hade tagit bort annonsen (och till 50% av priset)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
En E36 M3 GT för 15000?
Tror man det existerar så är man nog ett lätt offer för att bli lurad, eller har jag missuppfattat scam-upplägget här?
Otroligt att folk aldrig lär sig att om det är för bra för att vara sant - så är det oftast det...

M3GT för 15000kr, jodåsåatt...
M3
92
M3_mannen
m3 cab-98
Han sa att det var en BMW 328:a med full m3 pkt, sen råkade jag hitta samma bild på Google men den jävlen ska stoppas innan han lurar till sig en massa pengar från folk
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Lite nyfiken, vad skulle det vara för årsmodell, miltal osv.?

Går det inte att gå till polisen, din kompis måste ju ha ett kontonummer som de kan gå efter.

92
M3_mannen
m3 cab-98
Miltal 16000 mil -97 reg nr kunde han inte endast dem 3 första bokstäver, så billigt är det tyckte jag också för jag har köpt mig en liknande för 12000 kr för ett år sen
ou
134
outlaw1
320iT-99
köpte DU en bmw m3gt för 12000:- förra året????
ou
134
outlaw1
320iT-99
oj kanske inte skulle trycka på skicka så snabbt..

Har du telefonnumret till killen??Svarar han??

Har du delar av regnumret så lägg ut det så andra kanske slipper se samma bil och bli lurade igen..

Som sagt blocket har sparat annonsen då dom är tvungna enligt lag att göra detta.Men det är endast polisen mig veterligen som kan få en kopia på den ur deras register...fast då måste en anmälan finnas med..

Vart i Partille bodde killen??
Framförallt...om nu din polare har fört över pengar till ett konto så måste ju det finnas en ägare på kontot...kolla vem den personen är så har du namn adress mm som i en liten ask..
Om nu inte du har tillgång till att skaffa fram denna infon så har Polisen det.

Sätt nu fart till polisen och gör en komplett anmälan och sätt dit svinet...finns ingen tid att vinna då han säkert går på krogen ikväll o bränner din polares 1500:- med ett fett flin..
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Låter lite lätt rörigt det här. Har polarn köpt (eller försökt köpa) en M3 GT för 15 tusen spänn? Och du köpte en för 12 tusen!? Jag tror du missuppfattat något nu..

Hur som helst, kontakt blocket i första steget om någon blivit lurad.
M3
92
M3_mannen
m3 cab-98
Nej för 15000 kr kan man inte köpa en gt för det fattar vem som helst, jag menade att jag har själv köpt mig en 328 vilket i detta fall skulle den på blocket också vara en 328 fast på bilden visade det sig att han hade hämtat bilden på Google och var en m3 gt, sorry jag förklarar lite konstigt säkert men ni fattar vad det handlar om, jag kollade upp hans konto nr och det visade sig att kontot fanns i Eskilstuna och han själv sa att han bodde i Partille, jävla lögnare säger jag bara
ou
134
outlaw1
320iT-99
aha på så sätt...
OK stämmer namnet på kontoinnehavaren med den du pratat med??

Om så e fallet och det r samma namn till numret på blocket..så finns det ju inga tvivel eller??

Såg att ni bodde i Jönköping så en tur till Eskilstuna kan ju vara kul också istället för polisen om du fattar vad jag syftar på*ler*.

M3
92
M3_mannen
m3 cab-98
Jag frågade dem på swedbank om namnet men inget dem ville ge ut, som sagt jag hajar vad du menar så en biltur till han i Eskilstuna vore inte helt fel och hälsa på han och "prata" ut med han ordentligt vad problemet är :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.