AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
11.936

Vettig och driftsäker bil?

Sida 4 av 4
Kanske denna:

Länk

Eller kanske en Volvo:

Länk
Länk
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Den svarta 528:an var redan såld! :(

Jag tittar i förstahand i närområdet här hemma och den sista V70n har jag redan sett, finns en till som gått 15k som jag funderar på att titta på.

Alpina B8 Länk
De åren jag pluggade hade jag en Honda Civic -02 med kamkedja och det var en otroligt driftsäker och billig bil att äga. Hade stundtals inte ens råd att serva den, trots det så rullade den 10.000mil samt gick felfritt genom alla besiktningar. Kul att köra var den med!

Är du på en tight budget samt vill ha något driftsäkert så hade jag köpt en Honda utan tvekan.

Några ex:

Länk

Länk

Länk

Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Länk

Mvh Martin
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Dags att åka riktigt bekvämt? Länk

Denna ser ju riktigt fin ut, kanske lite dyr? Men verkar bara vara en tidigare ägare på den. Är la en av de sista årsmodellerna av Xantian och det brukar ju vara till fördel ur driftsäkerhetssynvinkel. Har för mig att Xantian också brukar klara rosten bra.

Mvh Martin
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Saaben har jag sett redan, men tror jag ska hoppa över den tanken om jag inte springer på en riktigt fin 04 och nyare! Franska bilar har jag stora färdommar om så jag är för dum för att testa de! :)

Alpina B8 Länk
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Hehe ;) Ja franska bilar finns många gånger fördomar mot, och många gånger med rätta. Jag har själv haft två franska bilar... båda var färre fel än BMW:n vi har idag, men det finns ju alltid undantag som bekräftar regeln åt bägge håll så att säga.

Generellt tror jag att asiatiska bilar i allmänhet och japanska i synnerhet är de mest driftsäkra när det kommer till bilar i efterfrågad prisklass. En Honda som någon skrev innan är kanske inte fel...

Såg dock i annan tråd att det var en Golf som ligger under luppen för tillfället! Får hoppas att bilen det blir till slut blir bra!

Mvh Martin
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Abbe: får man fråga vad vinsten ligger i att sälja en bra bil för 75 för att köpa en sämre för 45?
Inte kan väl din ekonomi stå och falla med 30kkr... du som har både Hus och B8...

Du kommer väl ihåg Ann Wibbles visdomsord: "2 årslöner på banken bör man ha" :)

/Jonas
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Abbe, vete fan om du inte skulle försöka titta på någon 728 eller 730 också. Måste det vara kombi?

En sjysst manuell 728/730 måste ju vara bland de bättre köpen man kan göra idag. ..

Typ: Länk
(man)

Länk
(auto)

Lär väl finnas prutmån på bägge, den vita ser faktiskt skaplig ut på bilderna i.v.f...

+ Du kan motorn som din egen ficka, servar själv
+ Massor av komfort, billiga så trafikförsäkring okej..
+ Följer med vinterhjul m.m.
+ Delar finns i varje buske
+ Känslan... :-)

- Vägegenskaper på vintern med automat?
- Drar runt 0.9 blandad, kan kosta om du kör långt/år?

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
azkikr, har inte hus längre och att sälja 525:an var ett måste då jag var delägare och inte har råd (prioritering) att lösa ut henne! B8:an är till salu men dock MYCKET motvillig, betalar någon det jag begär så säljer jag den!
Om du inte redan gissat det så har jag separerat! :(

Matte, den vita är en kompis gamla bil, visst mycket bil för pengarna men hög årsskatt antar jag!

Alpina B8 Länk
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Abbe: jaha, tråkigt att höra, du får ursäkta mej, jag kanske borde ha räknat ut det.
Nu framstår dina förehavanden som betydligt mer vettiga...

/Jonas
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Lugnt det! :)

Alpina B8 Länk
Pr
1.031
Profossen
Beklagar, Abbe :(
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Tack för alla tips, blev en till 525 E39:a till slut! :)

Alpina B8 Länk
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Härligt. Vart det sedanen du länka till i annan tråd?

Mvh Martin
Pr
1.031
Profossen
Kul! Hoppas den rullar på som den ska och att du kan behålla Alpinan som finåkarbil! :-)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Kahn-d, japp den med dragkrok. Kändes väldigt bra maskinellt, fullservad och gick bra på vägen. Finns dock rost som bör fixas, insåg att det blir svårt och hitta en som är helt fri från detta för de pengarna då jag har väldigt begränsad med tid!

Alpina B8 Länk
Edit, jag sålde min 9-5 aero 00:a med 29Kmil för 10KSEK till en kusin. Kanske hade kunnat få lite mer, men orkade inte med strulet att sälja. En aspekt som inte tagits upp är krocksäkerhet. Mycket viktigt om man har barn inte minst. Den vanligaste krockskadan är whiplash och det finns många moderna bilar som inte har skydd mot det. Har för mig att på BMW/Audi/MB kom det som std först i och med årsmodll 07. Passat B5 som någon föreslog har inte heller bra krockskydd. Själv undviker jag fast dragkrok också pga de försämrade krockegenskaperna, ska kanske inte dra igång den debatten här dock...:) .

En bra sida att börja på är:

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.