|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har en 540 -99 som går fin fint men ibland när jag haft högre fart och sedan stannar till, t.ex. när jag kör av motorvägen och ska stanna så går varvet ner under 500rpm och sedan hackar det till lite för att sedan gå upp på normal tomgång. Har jag däremot ac:n påkopplad vilket förhöjer tomgångsvarvet så märker jag inte av detta och det går att stanna hur bra som helst. OBS att bilen aldrig har stannat eller dött utan den bara hackar till snabbt. Någon som har susning om vad som kan vara fel? Bytt olja och tändstift nyligen. MVH Jonathan | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
AC ska alltid vara på när det gäller BMWs E39 E38 V8 maskiner. Annars laddar inte bilen på tomgång som den ska. krävs ca 600 rpm för generatorn ska ge nån effekt. (BMWs rekomendationer i BMW TIS) Du får göra en diagnos, går inte att gissa för många parametrar som kan inverka. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Det svaret tackar jag för, då ska låter jag ac:n vara på! Som jag skrev så har jag inget problem så länge jag inte slår av ac:n och är det rekommenderat att den ändå ska vara på så spelar det inte mig någon roll ändå! |
|
| Så gör min åxå om jag får för mig att slå av AC, den ska vara ON. | |
| Trist men ändå lite skönt att veta att jag inte är ensam med problemet! | |
| samma på min,må ha Ac på ellers får jeg bare ca 500 rpm | |
|
Jag har ungefär samma problem med min. Den hackar inte vad jag märkt, men på tomgång så lägger sig varvet på 500 och håller sig stadigt där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.