AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
441

Service hos aukt BMW åf

Jag vet att frågan har varit uppe tidigare, men efter att ha sökt igenom forumen så...

Jag skall snart lämna in bilen på den där gratis-servicen som medföljer bilen. Men var skall man lämna den, H Melin är det bra? Vilka ställen tillhandahåller lånebil under tiden?
Bilen har gått lite drygt 4000 mil, vilken service är det som görs då?
Många frågor, men jag tänkte kolla här innan jag börjar ringa runt.
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Har för mig att Melin har lånebil. Jag var nöjd efter service hos dem. Ang vilken service ser du väl det i din servicebok: oljeservice/Insp I/oljeservice/Insp 2 etc. På 4000 mil borde det vara en Inspektion 1 för dig, går väl loss på ett par tusenlappar.

lycka till :-)

mvh
Anders

BMWCS #4727
Det är väl gratis service de tre första åren?

mvh
Berg

"Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
berg35: hehe missade det, svarade på inlägget innan morgonkaffet ramlat ned ordentligt. Farligt att vara för tidig ... ;-)

mvh
Anders

BMWCS #4727
Tack, man vill ju helst bara höra att någon är nöjd med servicen. De borde väl inte kunna ställa till med så mycket. Mäste dessutom bättra på rostskyddet under sen frugan gled av en grusväg. Det gick ganska sakta typ 20 km/h och det fanss inga stenar. Vad tror ni, ska man kosta på en hjulinställning eller är det onödigt?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
berg35: Bilar som är sålda nya i Sverige har gratis service de 3 första åren/ 8000mil. Har servat hos Melin och dom var stabila. Christer som förestår verkstan harv koll på läget:)
PB: Jag skulle göra en hjulinställning det kostar så lite jmf med vad snedslitna gummin kostar att ersätta om man filat dom snett(OBS Dra inga paraleller med andra typer av gummin:D). Be om ett kostnadsförslag och fråga vad verkstan tycker de brukar ha koll på läget.
Mvh
Asken
Asken, det låter som ett bra tips även om ostarna skall bytas till nästa säsong. Man kan ju inte ha 205/50 hur länge som helst :)
Efter vad man har läst om Solna så får det bli Melins.
Tack för hjälpen.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
PB: Jag måste faktiskt slå ett slag för Solna. Dom är proffs, ibland kan kanske kommunikationen med kundmottagningen ha brister. Kan hända bero på omsättning av personal. Solna är trots allt störst och har tex utr för hjulinställning mm.
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.