|
|
|
|---|---|
| När jag bromsar från höga hastigheter med min M5 E39 drar ratten kraftigt. Vad kan detta bero på? Bromsar? Vinterdäcken? Framvagnsinställningen? | |
|
Vad menar du med "drar"? Drar bilen snett? Isåfall drar den alltid åt samma håll? Kan vara dåliga bussningar/leder både i fram och bakvagn. Kan också vara ett kärvande bromsok på ena sidan. Även hjulinställning kan påverka. Kolla även så att lufttrycket i däcken är samma på båda sidor och korrekt. Har du blandat olika däckmodeller på bilen? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
NeZaN |
Iofs inte samma bil som du har, men på min X5:a fick jag för ca. 3 månader sedan byta ett styrstag som var tokglapp i. Det Klonkade i gupp och gatulock och medförde att bilen drog åt vänster vid kraftigare inbromsningar. Kan ju kanske vara något åt det hållet! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Kärvande bromsok ? Det är svårt att säga det kan som du ser på svaren vara en del grejer som inte funkar som de ska Lyft upp bilen ock känn och titta på bussningar däck och bromsar Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.