|
|
|
|---|---|
|
Jag har gått och väntat på lite värme för att kunna smörja upp axeln till bakrutetokaren som kärvar. Hittintills har den ändå fungerat, även om den gått trögt. I går la torkaren av och fastnade i läge "rakt upp". Samtidigt slutade bakre spolarpumpen och låset till glasbakluckan att fungera. Eftersom alla tre felen kom samtidigt så misstänker jag att de får sin elmatning från samma punkt, men vilken/vilka säkringar går till dessa funktioner och var sitter dem? De förteckningar som sitter i handskfacket och i högre bakre utrymmet är på tyska och det är inte min starka sida. Tacksam om det är någon som har tips på felsökning, jag är tveksam till att det slulle vara det klassiska felet på kabelbrott i gångjärnen, men vilket av gångjärnen i bak går dessa kablar igenom? | |
|
Titta på AutoPower Mekartips, Säkringsplacering E39. Där står säkringarna på svenska. |
|
|
jag hade exakt samma symptom för ett år sedan. Då hade torkararmen kärvat så mycket att motorn brände. Jag fick tag på en bra mekaniker som smörjde upp armen och bytte kolen i motorn. Ingen säkring hade löst ut. Problemet är vanligt och det finns gott om trådar här på forumet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.