AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.222

Handsfree system Parrot ck3000 evolution, ang anslutning av kabelhärva (2connect)

Visa användare
48
waijlson
420d Coupé -14
Hej på er!

Jag har införskaffat en st parrot ck3000 evolution samt 2connects adapter för BMW
Buisness stereo denna adapder har flata stift den sk 40pins kontakten. Köpt av en trevlig kille på blocket. Vi var väldigt överens om att denna skulle passa in min bil också då han hade liknade modell, då jag kontrollerade på nätet att hade man bara modell från 2001 och frammåt så var det denna kontakt som gällde

Jag har en BMW e46 touring från 2002 (nyregistrerad i feb-02 tror jag)

Till mitt problem, när jag i dagarna skulle montera denna parrot lösning upptäcker jag att min stereo har runda stift den (sk 17pin).

Vad gör jag nu?

Kan jag på något sätt använda samma kabelhärva?
KAn jag helt enkelt bara göra om bilens kontakter, (från runda 17pin till 40pin flata)

ÄR det så att boxen i adaptersatsen inte kommer fungera eller det blir inte rätt kopplat?

Känns riktigt irriterande och behöva beställa en ny kabelsats från 2connect, svårt bara och få tag i!

Har varit i kontakt med några levrantörer i sverige, bl a MDS dem kunde inte hjälpa mig sa att boxen från 2connect inte säkert skulle kunna snacka med min stereo om jag inte hade rätt kabelhärva (jag vill tro att det är samma box i kabelsatsen bara olika kontakter monterade på kablarna)
Dessutom påstod han att det inte fanns några adaptrar som skulle kunna hjälpa mig hela vägen.

MEn har hittat denna adapter genom sökning samt en support men de tror jag tappar ratt kontrollen och menar att jag skall använda orginakablaget, men det har jag inte fått med, utan endast 2connects kablage (känner mig lite strandad)

Länk till adapter jag hittat:
[LÄNK]
[LÄNK]

Länk till installation:
[LÄNK]

Tacksam om någon har råkat ut för liknade eller har tips om hur jag löser detta problem, byter gärna mitt kablage mot någon annans med runda stift :P

// JW
MI
80
MIST_
M235ia F22 -15
318d F31 -15
Om du inte lyckas pma mig, jag har funderat på att köpa detdär kittet till min E92 som inte har de optiska kontakterna. =)
Visa användare
48
waijlson
420d Coupé -14
Har din stereo 40 pin kontakten? :)

// JW
Visa användare
48
waijlson
420d Coupé -14
Vet inte varför länkarna inte fungerar,

www.m-sjoberg-ab.se
www.m-sjoberg-ab.se/images/cables/AC000001AA.jpg
www.bokchoys.com/differential/diy_parrot_bluetooth.htm

försöker igen!

// JW
Vet att det går att köpa bara kabelhärvan med rätt kontakter! Gjorde nämligen samma misstag själv...
Visa användare
48
waijlson
420d Coupé -14
Du har inte kabelhärvan kvar då? eller du köpte också flata stift men behövde runda? :P

// JW
Exakt, köpte med flata stift...
Visa användare
48
waijlson
420d Coupé -14
synd annars hade jag kunnat köpa loss den härvan från dig :)

Men om du tittar på bilden bland länkarna jag har lagt till, vad tror du om och beställa den kabeladaptern för och koppla in härvan med flata stift?

Tanken är alltså och göra om bilens kontakter till flata anslutningar, och sen ansluta den härvan som var för stereos med flata stift.

Här är länken igen: www.m-sjoberg-ab.se/images/cables/AC000001AA.jpg

Tror du det kommer fungera?

// JW
Vet inte om den skulle funka tyvärr!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.