|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Snitt över 1,5år: 58 mil Högsta notering: 79 mil |
|
|
kom 85 Mil på en tank med 318iT E46 när vi åkte till fällen på sportlovet, då gick det i 60 liter av 63 möjliga i tanken = 0,7L/mil inte så tokigt för en 9 år gammal bensinare med 4 pers i bilen, takräcke med skidor och full packning inkl. rask Motorväg ca. 30 mil. Känns rätt onödigt med diesel då... 130in blir skulle jag gissa på runt 35 mil med kul körning, 53L tank. Drog iofs. bara 0.8 när jag körde hem den från Malmö för 2 veckor sen. /Jonas |
|
| Runt 110mil enligt färddator. har aldrig provat om det stämmer. | |
| Har nyss köpt e91an så jag vet inte riktigt, men runt 110-120 mil enl. färddatorn vid nuvarade körstil(mest långkörning), får se hur bra det stämmer. M3an brukar jag tanka när jag har kört ca 45 mil för att ha lite marginal. Båda bilarna har i princip lika stor tank... | |
| 3 litersexa med xdrive är törstigt som sjutton, eller hur | |
| Min förra 335iA x-drive drog 1,1 mellan tankningarna | |
|
@marin, vad drog den på långresor? Ska inte en 335i kunna nöja sig med 0,6 om man försöker? + 1 dl för xdrive |
|
|
Kom 84 mil på 64l diesel. 530da e61 facelift med 18 tums fälgar (Ej X-drive). |
|
| Kör mest landsväg så jag kommer lite över hundra mil sen tankar jag runt 65liter | |
| 520D Touring -11, 90-110mil/tank beroende på hur jag mår psykiskt. | |
|
När jag är fulltankad så kommer jag knappt från badrummet till sängen!! Klabbarparn |
|
|
Klabbarparn, samma lika för mig :)) BMW 850i - 50 mil blandat (90 l tank) BMW 323ci - förvånansvärt bränslesnål, i varje fall för min fru som oftast kör den. 50-60 mil per tank. Mest lokalkörning Sollentuna. Audi A4 tdiQ avant - 80-90 mil. |
|
| 90—100 mil, en av få fördelar med snikmotor | |
| 45 mil. | |
| Fast 850'n kan ibland ha en räckvidd på 35 mil per full tank om högerfoten är tung...:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.